Hoe gaat het met de HAN-student in coronatijd? (1/4)

“Mijn verjaardag vieren zit er niet in”

SAM
sambyhan
2 min readMar 16, 2020

--

Het dagelijks leven staat voor iedereen op zijn kop. Nu de eerste week thuiswerken en studeren is aangebroken, belt SAM een aantal HAN-studenten met de vraag: hoe gaat het? De jarige Kimberley trapt af.

SV Meesterlijk bestuurslid Kimberley Lombardo (24): “Wat leven we momenteel toch in gekke tijden waar verschillende landen in lockdown gaan en er angst heerst. Gisteren ben ik 24 geworden maar ik heb mijn verjaardag niet kunnen vieren. Ik ben herstellende van een griepje (volgens mij geen corona) en mag op verzoek van de huisarts de deur niet uit. Geen sociale contacten, het is maar even zo. Ik wil geen risico lopen door naar buiten te gaan, voor mezelf niet en voor anderen niet.

Ik mis de gezelligheid van de studievereniging, maar ook daar is alles afgeblazen. Wel vergaderen we om de week via FaceTime. In mei bestaat SV Meesterlijk vijf jaar dus we zijn druk met het organiseren van feestelijke activiteiten en een speciale ledenreis. Laten we hopen dat we tegen die tijd weer kunnen feesten als nooit tevoren. Drie weken thuis zitten of misschien wel langer; er is niks aan maar iedereen moet zich er gewoon aan houden. We moeten er samen voor zorgen dat het virus niet te snel verspreidt. Niet alleen aan jezelf denken, maar aan de kwetsbaren van de samenleving.

Het gehamster in supermarkten vind ik dan ook ontzettend asociaal. Ik hoop dat mensen snel weer ‘gewoon’ boodschappen gaan doen. Ik volg ondertussen de ontwikkelingen via het journaal en nu.nl en kijk ook naar persconferenties. Laten we hopen dat deze ellende snel voorbij gaat en dat de mensen die zich zo hard inzetten daar de waardering voor krijgen die ze verdienen.”

--

--

SAM
sambyhan

Journalistiek medium van de Hogeschool Arnhem & Nijmegen