Humans of the HAN Intro (2)

Renée Jenniskens
sambyhan
Published in
2 min readAug 28, 2018

Met hun vrolijke shirtjes haal je de studenten van de opleiding Social Work er zó uit. Sybren Bekkenutte (21) is vandaag een van de vele nuldejaars die deze fonkel-fonkelnieuwe opleiding gaat volgen.

Op deze eerste dag heeft hij, naast een informatieuurtje, de uitreiking van de cyclaam-roze shirtjes en de aangeboden lunch, nog niet heel veel meegemaakt. Straks staat er een rondleiding door het gebouw op het programma, morgen een sportdag en donderdag een staddag.

Sybren heeft erg veel zin in zijn nieuwe opleiding, vertelt hij. Na een mbo-opleiding op het gebied van sport wist hij het even niet. ‘Ik was bang dat ik een inkakmoment zou krijgen.’ Dat is niet gebeurd dankzij De Jonge Heldenacademie waar hij in zijn tussenjaar terechtkwam. Daar werd het duidelijk: Social Work op de HAN. ‘Dit is een lekker brede opleiding. Je kunt er veel kanten mee op, met groepen maar ook in persoonlijke begeleiding.’

Hij heeft nog geen echt idee wat hij moet verwachten van de creatieve vakken die hij gaat krijgen. ‘Dat moet ik nog even uitzoeken. Misschien is beeldend vormen wel wat.’ Waar ziet hij zichzelf over vier jaar? ‘Ik hoop dat ik dan ben afgestudeerd. Maar waarin, dat is de grote vraag. Iets met jeugd lijkt me nu wel het leukst.’

Op den duur gaat hij misschien een kamer zoeken in Nijmegen, maar voorlopig blijft hij nog even in Velp. Zijn moeder heeft haar oude huis aan hem en een vriend verhuurd voor een mooi prijsje. Daar hoor je hem niet over mopperen, hij weet hoe moeilijk een kamer in Nijmegen te vinden is.

SAM portretteert dagelijks een HAN’er die betrokken is bij de introweek.

--

--