Humans of the HAN Intro (5)

Olga Helmigh
sambyhan
Published in
2 min readAug 31, 2018

Kim Benjamins (22) gaat beginnen aan de opleiding Communicatie & Multimedia Design (CMD). Het is niet de eerste keer dat ze de studie gaat doen. ‘Eerder haalde ik het niet, nu heb ik meer overtuiging en motivatie.’

‘Ik kom uit Brunssum, Zuid Limburg. Na de middelbare school koos ik voor CMD, omdat ik creatief ben én van computeren houd. Toch was ik misschien nog iets te jong, want ik haalde het eerste jaar niet.’

‘Ik stopte met de opleiding, richtte me op vrijwilligerswerk en ging samenwonen met mijn vriend. Hij kon een baan krijgen in Wijchen, dus zijn we daar naartoe verhuisd. Het ging weer kriebelen om CMD te doen, want hoewel het destijds niet lukte, ben ik er zeker van dat het wél bij me past. Ik houd van tekenen, liefst realistisch en kleurrijk, maar fantasy vind ik ook tof. Ik heb zin om aan de slag te gaan en mezelf verder te ontwikkelen.’

De introweek vind ik gezellig, maar af en toe iets te veel draaien om feesten en zuipen. Zo ben ik zelf helemaal niet. Ik vind een feestje leuk, maar het moet hier meteen zo gróóts allemaal. Sowieso houd ik meer van knus en overzichtelijk. De hogeschool in Maastricht was veel kleinschaliger dan de HAN. Je kende iedereen en dat vond ik fijn. Op de HAN is het minder persoonlijk. Maar dat went vast wel.’

--

--

Olga Helmigh
sambyhan

Journalist met focus op human interest, cultuur, onderwijs en media. Redacteur bij SAM, het journalistieke medium van de Hogeschool Arnhem & Nijmegen.