Ik ben SAM

Herman van Deutekom
sambyhan
Published in
1 min readAug 23, 2018

Sam Dingemans (22) is tweedejaars student Ergotherapie

Liefde voor dieren en Ierland

Ook al wisten de ouders van Sam niet of ze een dochter of een zoon zouden krijgen: de geboortekaartjes waren al gedrukt voor de grote dag. Alleen de datum moest er nog op gestempeld worden. In het geboorteregister werd haar naam Sammie Jo.

Tijdens haar opleiding Dierenartsassistent liep Sam stage in Ierland. Voordat ze op de HAN ging studeren, ging ze nog een jaar terug. ‘Dat heeft me zó verrijkt. Ik ben er trots op dat ik dat heb aangedurfd. Nu heb ik daar een tweede familie.’ In Ierland blijkt een tekort te zijn aan ergotherapeuten, dus je zou denken dat Sam binnen nu en een paar jaar weer westwaarts gaat, maar toch is dat allesbehalve zeker: ‘Er zijn nog zoveel plekken op de wereld die ik wil zien, dat het bijna zonde zou zijn’, zegt ze.

--

--