Mag het ietsje minder?

HAN Intro Engineering in Park Presikhaaf

Herman van Deutekom
sambyhan
2 min readAug 30, 2018

--

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en doorgaan. We zien veel enthousiaste studenten tijdens de intro voorbijkomen. Maar voor sommige mag het ook wel een tandje minder.

Studievereniging Amoras organiseert de introductieweek voor alle eerstejaars van Engineering, dus voor opleidingen als Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Industrieel Product Ontwerpen en Technische Bedrijfskunde. De studenten werken een lijst van 10 sporten en andere activiteiten af, waaronder basketbal, hindernisbaan en spijkerpoepen.

Martin (18) is een van deze studenten. Hij zit deze woensdag met zijn teamgenoten op een bank in park Presikhaaf te wachten op het volgende sportevenement. Maar zo te zien vindt hij het niet erg als ze daar nog even mee wachten. Hij staart voorovergebogen naar het gras.

We nemen de intro even door: ‘Maandag kwamen we hier. Dan stel je je aan elkaar voor, leer je de mensen van jouw opleiding een beetje kennen. Dinsdag zijn we het centrum van Arnhem ingegaan voor Crazy 88. Dat is een leuk spel waarbij je tientallen maffe opdrachten moet doen. Erg leuk. Ik herinner me dat we moesten blaffen naar een hond. Die hond keek er vreemd van op, en zijn baasje keek nog vreemder, haha. Na het eten deden we nog een pubquiz, maar daarna vond ik het wel genoeg en ben ik naar bed gegaan. Ik werd gek van die keiharde muziek. Ik ben niet zo’n feestbeest. Morgen hebben we nog Intropoly in de stad en ’s avonds het grote festival met allerlei artiesten. Daar zal wel weer een enorme peut herrie aan te pas komen. Maar dat is mijn mening.’

--

--