Dilancetin
SAYGEL
Published in
2 min readNov 25, 2023

--

finansakademi.blogspot.com

YÖNETİM

Yönetim kavramı ilk kez bilimsel olarak sanayi devriminden sonra ele alınmıştır. Yönetim insanlar arasında koordinasyonu sağlamak adına önemlidir. Birimler arası iş akışı, düzeni, işin verimliliği gibi konular iyi bir yönetim ekibiyle gerçekleştirilebilir.

Yönetimin 4 temel yaklaşımı vardır:

•Klasik(geleneksel) yaklaşım

•Neoklasik(davranışsal) yaklaşım

•Modern yaklaşım

•Post modern yaklaşımdır

Yönetimde tüm çalışanlar ortak bir amaca yönlendirilirse başarıya ulaşılabilir. Yönetimin bazı temel özellikler vardır. Bunlar:

•İnsansal(Beşeri özellik)

•Amaç özelliği

•Grup özelliği

•İşbirliği özelliği

•Koordinasyon özelliği

•Yetki özelliği

•Evrensel özellik

•Hiyerarşik özellik

Yönetimde başarıya ulaşmak için yapılması gereken bir diğer şey ise yönetimin fonksiyonlarını kullanmaktır. Yönetimin 5 temel fonksiyonu vardır. Bu fonksiyonlar:

•Planlama

•Örgütleme

•Yöneltme(Yürütme)

•Koordinasyon(Eşgüdümleme)

•Kontrol(Denetim) fonksiyonlarıdır.

Bu yönetim faaliyetlerini gerçekleştiren kişiye yönetici denir. Ama yöneticilik ve liderlik çok karıştırılan ve tartışılan bir konudur. Liderlik ve yöneticilik farklı kavramlardır. Yönetici, hedefe ulaşmak için elindeki kaynakları verimli şekilde kullanır. Lider ise hedefe ulaşmak için bireylerin ve grupların davranışlarını etkileyerek önderlik eder.

Lider ve yöneticinin bazı farklarına bakalım:

•Lider yenilikçidir, yöneticiler ise rutini sever.

•Lider yönlendiricidir, yönetici kurallara uygun hareket eder.

•Lider ilham vericidir, yöneticiler düzenleyicidir.

•Liderler uzun vadeli hedefleri hesaplar, yöneticiler daha kısa vadeli hedeflere odaklanır.

•Lider kişilere güvenir, yönetici düzene ve denetime güvenir.

•Lider “biz “ der yönetici “ben” der.

•Lider herkes için doğru olanın yapılmasını ister, yöneticiler fikirlerinin doğru olarak kabul edilmesini ister

•Lider saygı ortamı oluşturur, yönetici kendisine saygı duyulmasını ister.

#SayGel #Yönetim #saygel101

KAYNAKÇA

•https://www.iienstitu.com

--

--