Rüveyda Tepe
2 min readApr 6, 2023

YÖNETİM VE STRATEJİK YÖNETİM

Yönetim; örgütsel kaynakların planlanması, organize edilmesi, yürütülmesi ve kontrol edilmesi yoluyla etkili ve verimli bir şekilde kullanılması ve örgütsel amaçlara ulaşılması şeklinde tanımlanabilir.

Stratejik yönetim ise, işletmenin amaçlarını gerçekleştirmek üzere üretim kaynaklarını etkili ve verimli kullanma süreci olarak bakılabilir. Ama stratejik yönetim işletmenin genelde günlük ve olağan işlerinin yönetimi ile değil, işletmenin uzun dönemde yaşamını sürdürebilmesini mümkün kılacak, ona rekabet üstünlüğü ve ortalama karüzerinden getiri sağlayabilecek işlerin yönetimi ile ilgilidir.

Strateji: Bir örgütün uzun dönemli yönelimi ile ilgilenme eğilimindedir. Gelecekteki belirsizlikler için yapılan bir hazırlık olarak görülür.

Misyon ve Vizyon: Misyon örgütün kendine özgü ve temel amaçlarını ifade eder. Vizyon örgütün gitmek istediği yeri yanstımaktadır.

Fırsat ve Tehditler: Örgütün kontrolü dışında gerçekleşen ve örgüte avantaj sağlaması muhtemel olan etkenler ya da durumlardır. Tehditler ise, örgütün kontrolü dışında gerçekleşen, olumsuz etkilerinin engellenmesi veya sınırlandırılması gereken unsurlardır.

Sağlık hizmetlerine olan talep ve bu sektördeki değişim devam ettikçe strateji ve stratejik yönetim kavramlarına duyulan ihtiyacın gelecekte de devam edeceği düşünülmektedir. Bu durum sağlık hizmetleri sunumunda strateji oluşturma ve uygulamayı bilimden çok adeta bir sanat olarak görmeyi gerektirmektedir. Sağlık kurumları ancak, yaşanan içsel ve dışsal değişimler doğrultusunda etkili stratejiler belirleyip uygulayabildikleri ölçüde rakiplerine göre fark yaratıp ayakta kalabileceklerdir.

KAYNAK: Nobel Akademik Yayıncılık — Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim syf.8–10–11-15

(Macmillan ve Tampoe, 2000:23; Johnson vd.) ,(Luke vd., 2004:75), (Kalkınma Bakanlığı , 2018:27), (Walson, 2013:8)

  • #saygel84 #saygel #sağlıkyönetimi