Hallo!

Branko Djurkovic
schema.berlin
Published in
2 min readJun 6, 2019

Dragi moji emigranti i svi vi koji se tako osećate, neki me možda znate iz ranih dana balkanskih blogova, dok ću se sa ostalima upoznati ovde. Moje ime je Branko, živim u Berlinu i imam toliko različitih interesovanja, da me tri života ne bi okrpilo da postignem sve što želim. Ali evo, odlučio sam da svoje vreme posvetim projektu koji sam nazvao Schema, a koji je namenjen svima koji žele da posete Berlin ili razmišljaju da neko vreme provedu u njemu.

Turističke i lokacije koje treba obići

Jedna od sekcija bloga biće posvećena svima koji me pitaju za savete šta obići u Berlinu, bilo da su standardne turističke lokacije ili ono što neće naći u klasičnim turističkim vodičima. Skrivena zanimljiva mesta koja se nalaze u skoro svakom delu grada. Posebna pažnja će naravno biti posvećena hrani.

Želim da se preselim i tražim posao

Sa jedne strane dobijam jako puno upita za preporuke za određene poslove, sa druge, dosta ljudi pita kako da nađe posao u Berlinu, posebno oni bez znanja nemačkog jezika. Pored toga, potrudiću se da razjasnim sve što znam o procesu dobijanja radne vize i plave karte.

Kako da nađem stan u Berlinu i koji deo grada da gledam

Još jedna bolna stvar selidbe i života u Berlinu su stanovi. Ne samo da su skupi već ih je jako teško naći. Podeliću savete iz ličnog iskustva, kao i proverene priče i savete mojih prijatelja.

Treba mi ovo i ono u Berlinu

Posle tema za one koji žele da se presele i onih koji su taze došli, možda i najznačajnija sekcija portala biće vezana upravo za život u Berlinu. Od saveta kako da što jeftinije platite mesečnu kartu za prevoz, preko saveta kako da odaberete mobilnog operatera i Internet provajdera do uputstva za apliciranje za povraćaj poreza na kraju godine.

TLDR; Smara me da čitam, može li to ukratko

Ideja je da pored tekstova snimam i kratke vlogove u vidu YouTube videa sa konkretnim savetima, pa ko ne voli da čita, moći će da ubija vreme kroz multimedijalni sadržaj ;)

Do sledećeg čitanja, bacite pogled na sajt.

--

--