Çocuklar Peçete Satıyor

ayse desticioglu
sec402
Published in
1 min readApr 26, 2017

Trabzon’da Meydan Park’ı başta olmak üzere şehrin birçok yerinde çocuklar peçete satarak aile ekonomilerine katkıda bulunuyor.

Trabzon Meydan Parkı’nda çocuklar çeşitli yerlerde peçete satıyor. Son yıllarda Suriyeli mültecilerin de şehre göç etmesiyle peçete satarak para kazanan çocuk işçilerin sayısı artıyor. Bölgedeki esnaf, çocuklara ellerinden geldiğince yardım etmeye çalıştıklarını söylüyor.

“En Fazla 20 Türk Lirası”

Trabzon’da rüzgârlı ve soğuk bir gün… Meydan Parkı kalabalık ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı olması nedeniyle standlar açılmış. Onlar da ellerinde peçete poşetleri ile kalabalığın arasına karışıp peçete satmaya çalışıyorlar. Bir yandan da açılan stantlara dönerek bayramlarını kutluyorlar.

Hasan, 13 yaşında, 2 aydır Trabzon’da…

“Suriye’den geldim iki aydır buradayım. Türkmenim, Suriye’nin Türkmeniyim. Annem babam çalışamıyor. Kimi zaman çalışıyorlar, ama çoğu zaman çalışamıyorlar. Bende bazen 20 liraya çalışıyorum, bazen 15, bazen de 10 liraya.”

Hasan yalnız değil. Her gün onlarca çocuk Meydan Parkı’nda gün boyu yağmur çamur demeden peçete satıyor. Günde kazandıkları ise ortalama 20 Türk Lirası.

“Kardeşlerimin ihtiyaçlarını karşılıyorum”

Hasan da birçoğu gibi okula gitmiyor. Kendisi de çok küçük fakat kardeşleri için kendini feda etmiş durumda. Sabahın erken saatlerinde işinin başına geçerek peçetelerini bitirmeye çalışıyor.

“Her gün buraya geliyorum kardeşlerim çalışamıyor. Ben çalışıyorum kardeşlerimin ihtiyaçlarını alıyorum. Sabah erken kalkıyorum, akşama kadar burada kalıyorum. Bugün 23 Nisan hâlâ çalışıyorum paramı kazanıyorum. Buradaki ağabeylerim, ablalarım bize iyi davranıyorlar. Allah kendilerinden razı olsun”

Esnaftan Yardım

Çocukların her gün burada olduğunu söyleyen meydan esnaflarından Ahmet ÖZ ise ellerinden gelen yardımı yaptıklarını dile getiriyor.

“Müşteriler bu durumdan rahatsız oluyorlar ama sonuçta onların da yapacak bir şeyi yok. Onlar için de bir şeyler yapmak lazım. İdare etmeye çalışıyoruz.”

--

--