Elektrik tasarrufuna farklı sistem

Murat MAKAS
sec402
Published in
2 min readMay 9, 2017

Erzurumlu Yunus Yegin 21 yaşında. Karadeniz Teknik Üniversitesinde Elektrik ve Enerji bölümünde eğitim hayatını sürdürüyor. Yaptığı ‘’güneş takip sistemi’’ projesiyle geleceğe umut saçıyor

Erzurum’dan Trabzon'a eğitim hayatını sürdürmek için gelen Yunus Yegin, Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Meslek Yüksek okulunda Elektrik ve Enerji bölümünde okuyor. Erzurum'a gittiği zaman babasına yardım ederek geçimini sağlayan Yegin, Söğütlü’de KYK yurtlarında kalıyor. Yaptığı güneş takip sistemi projesinin diğerlerinden farkı ise hem dikey hem de yatay eksende güneş enerjisini depoluyor olması.

‘’Baba mesleğini sürdürmek istiyorum’’

Teknolojiyi yakından takip eden ve baba mesleğini sürdürmek isteyen Yunus Yegin; ‘’Erzurum’da babam da teknisyenlik yapıyor. Ben de bu bölümü severek okuyorum. Babamın öğrettiği alanda kendimi geliştirmek istiyorum. Teknolojiyi yakından takip ediyorum ve yapılan projeleri görüyorum. Ben de elektronik alanında yeni şeyler keşfederek farklı projeler yapmak istiyorum’’ şeklinde konuştu.

‘’Bu tür projeler üreten kişilere destek verilmeli’’

Trabzon'a alıştığını ve ileride burada yaşamak istediğini belirten Yegin; ‘’Trabzon’un farklı bir havası var. Yurttaki arkadaşlarıma ve okuluma alıştım. Öğrencilik süresi içerisinde farklı projeler yapıp yarışmalara yollamak istiyorum’’ dedi.

Üniversitenin ve devletin bazı kurumlarının bu tür projelerde özellikle malzeme konusunda ekonomik destek vermesi gerektiğini söyleyen Yunus Yegin, güneş takip sistemi devresinin çalışma mantığını şu cümlelerle ifade ediyor: ‘’Motor çalıştığında sensör harekete geçiyor. Devremiz yatay ve dikey olarak çalışıp güneşin vermiş olduğu enerjiyi depoluyor. Bu enerjiyle ampül yakıp, telefon şarj edebiliyoruz. Her türlü elektronik eşya kullanabiliriz. Devremizde DC motoru, akü, güneş paneli, sigorta ve gerekli kabloları kullandım. Devre tasarımını tamamen bilgisayar programından kendim yaptım.’’

Editör Notu: Ara başlık sayısı artırılırsa daha iyi olur.

Şeklen düzenlemeler yapıldı. İmla hataları düzeltildi.

NOT: Başlık sayısı arttırıldı.

--

--