Senegal’den Trabzon tribünlerine

Murat MAKAS
sec402
Published in
2 min readApr 19, 2017

Senegalli İbrahim Sene, 42 yaşında. Trabzon, Uzun Sokak’ta saat satarak geçimini sağlıyor. Koyu Trabzonspor taraftarı olan Sene, maç günleri tezgâhını kapatıp tribünde yerini alıyor.

Üç yıl önce politik sebeplerden dolayı Senegal’den Türkiye’ye sığınmacı olarak gelen İbrahim Sene, Ankara’yı ve İstanbul’u gezdikten sonra Trabzon’a yerleşme kararı almış. Sene, Trabzon’a ilk olarak gezmek için geldiğini ve Trabzon’u çok sevdiğini belirtiyor. Trabzon’un en işlek caddesi olan Uzun Sokak’ın canlılığını beğenmiş ve saat satarak geçimini sağlamaya başlamış.

Evli ve üç çocuk babası olan Sene, Senegal ve Türk kültürlerinin benzer olduğunu vurguluyor:

“Ben de Müslüman’ım, burada yabancılık çekmiyorum. Buraya aidim ve artık Trabzonluyum.”

“Esnaf arkadaşlarım çok yardım etti’’

Uzun Sokak’ta çalışmaya başlamadan önce esnafın yardımına ve Trabzon halkının ilgisine dikkat çeken Sene, Trabzon’da nasıl bir hayat sürdüğünü şu cümlelerle ifade ediyor:

“Burada çalışırken esnaf bana çok yardım etti. Çok arkadaşım var, hepsini seviyorum. Burada sağlıklı yaşıyorum, alkol ve sigara kullanmıyorum. Spor yapıyorum ve beslenmeme dikkat ediyorum.”

Tribünler onun mabedi

Futbolu ve Trabzonspor tribünlerini çok seven Sene, Trabzonspor maçı olduğu günlerde tezgâhını kapatıp tribüne gidiyor. Tribünde eğlenip, stres attığını söylüyor. Ayrıca Trabzonspor’un Senegalli futbolcusu N’Doye’u da yakından takip ediyor. Trabzon’un Yenicuma Mahallesi’nde yaşayan Sene:

“Ben artık buralıyım. Trabzon’u ve halkını çok seviyorum. Çok iyi arkadaşlarım var. Buradan gitmeyi düşünmüyorum. Yakında eşimi ve çocuklarımı da buraya getireceğim.”

Editör: Saliha Genç

--

--