Şiir

SIRA SELVİLER

Şimdi üç kuruşluk bir bardayım.

İçkiler beş kuruş.

Yalnızım da üstelik.

Resmen mutluyum.

Değersiz aşk ruhumda.

Değersiz,

Yok biçilmiş bir altını.

Altı üstü hayat.

Kalabalık.

Üç kuruşluk bir barda,

Sonsuz kere nefes alıp verdim.

Bir

İki

Üç

Sıcak da burası.

Bir anısı,

Bir de anlatılmaz bir kaygısı.

İnsanız işte hepi topu!

Üç kuruşluk bir barda

Beş kuruşluk içtik.

Sonsuz kere söndük,

Sonsuz yere dirildik.

NERGİS KOKUSUYDU MEVSİMİ

Nergis kokusuydu mevsimi,

Ben onu bekledim.

Savaş sonrası vatandı,

Kalbimi dinledim.

Bekle, dedi.

Bekledim.

O günlerde çiçekti ağaçlar,

Sonra kurudu yapraklar.

Gün yorgun, erkenden girerdi yatağa.

O günlerde umuttu,

Duyuştu,

Duaydı ellerim.

Bekle, dedi.

Bekledim.

Sürgündeydi kendine,

Müdahale etmedim.

Nergis kokusuydu mevsimi,

Ben onu bekledim.

Savaş sonrası vatandı,

Kalbimi dinledim.

Asaf’ın kalemini öğretmen belledim.

Ölüm gibi bir şeyler,

Korkunun kayıpları

Olmasın dedim.

Gelmedi.

Gelemedi.

Kızmadım.

Anladım.

Anladım.

Anladım.

Nergis kokusuydu mevsimi.

KİRPİK

Günün en güzel rengindeyim.

Akşamüstü.

Bugün,

Kirpiklerime gördüklerimi sürdüm;

Gördüğüm her gözü ve her güzü.

Dudaklarıma, konuştuğum ve bile bile sustuğum her kelimenin pembesini bıraktım.

Ve yanaklarıma kaldı kalbimin ağzımda attığı her anın allığı…

Bugün sizi dinlemedim türdaşlarım!

Nerede, kim ağlıyor?

Kim neyi istiyor?

Ve kim neyden kaçıyor?

Ve kim neler söylüyor şahsıma?

Ve kimler ve etiketler ve koşuyorlar ve…

Gülümsüyorum.

İzninizle yorgunluğumun tadını çıkarıyorum.

Yeşile uzandım ve mavide gözlerim.

Dedim ya akşamüstü,

Günün en güzel rengindeyim.

Rüzgar aşık saçlarıma…

İzninizle.

Asburce
·
1 min
·
4 cards

Read “Şiir” on a larger screen, or in the Medium app!

A button that says 'Download on the App Store', and if clicked it will lead you to the iOS App store
A button that says 'Get it on, Google Play', and if clicked it will lead you to the Google Play store