DeveloperDay#01

Seyhun AKYÜREK
Seyhun Akyurek
Published in
3 min readMay 4, 2016

Merhabalar, kısaca kendimden bahsederek yazı dizime başlamak istiyorum. Tanıyanlar bilir, tanımayanlar için kısa bir tanıtım olsun.
Adım Seyhun, INGBank’da mobil yazılım ekibinde, kıdemli yazılım geliştirici olarak çalışıyorum. Öncesinde pek çok mobil ve web tabanlı uygulamada, değişik ve yaratıcı fikirleri ve populer bir acik kaynak proje geliştirme şansı buldum.

Medium’da Z-Raporu yayınlarını bir süredir takip etmekteydim. Hem günlük çalışmalarımı, keşiflerimi paylaşayım hem yeniden günlük tutmaya başlamam gerektiğini hissediyorken, kısa kısa keşif ve deneyimlerimi yazmaya karar verdim.

Credit: Jeff Sheldon

DeveloperDay” başlığı ve etiketi ile mümkünse istikrarli olarak (yada en azında ara ara) bir yayın paylaşmayı hedefliyorum.

Yazılımcı olarak her gün kod yazmaya çalışıyorum, elbette mutlaka yazılımcılar olarak pek çok faydalı sayfa keşfediyoruz, kütüphaneleri inceliyoruz bir kenara not ediyoruz (benim tercihim Evernote) yada kimilerini kullanıyoruz, yada sadece deniyoruz hatta kimilerine de katkı sağlıyoruz.

DeveloperDay serisi ile; açık kaynak, kitap, keşfettiğim yaratıcı ipuçları, kitaplar ve diğer deneyimlerimi başlık başlık yazmayı hedefliyorum.

Keşifler

Mobil uygulamalarda, benim en rahatsız olduğum noktalardan biride uygulamaların genelinde var olan kayıt / giriş yapma zorunluğunu olması (kullanıcının onboarding akışı). Elbette kimi uygulamalar için zorunlu bir akış ancak Sebastian Kreutzberger tarafından ortaya atılan yol çok hoşuma gitti.

Özetle, built-in iCloud hesabı ile güvenli ve görünmeyen bir yetkilendirme ile kullanıcıyı içeri alabiliriz. Swift kod örnekleri ile birlikte yayınlanıyor. Okunmasında yarar var.
https://medium.com/@skreutzb/ios-onboarding-without-signup-screens-cb7a76d01d6e#.h7m546z1n

200+ Startup’da uzaktan çalışabileceğinizi düşünerek Remotive.io aracılığı ile bir liste çıkarılmış, muazzam fırsatlar çıkabilir.
200+ Startups hiring Remotely in 2016 — by Remotive.io

Slack bot’ları bir süredir ilgimi çekiyor. Api.ai uygulaması ile küçük bir Slack bot yaptım, şu an tek yaptığı hava durumunu sorduğumda, bunu bana söylemesi. Bu tarafta yaratıcı fikirlerim var.
https://api.ai

Stackoverflow’da; her yazılımcının okunması gereken kitaplar listelenmiş, dolu dolu bir liste. Üzerinden tek tek geçeceğim bir liste olacağından eminim.
http://stackoverflow.com/a/1713/236598

Şöyle kolay ve pratik bir Speedreading aracını ararken, karşılaştığım muazzam bir araç’da Spritz, şimdilik web tabanlı bookmarklet olarak kullanıyorum.
http://spritzinc.com

Açık Kaynak

SwiftyBeaver, Swift 2 ve 3 uyumlu renk destekli, geliştirilebilir ve hafif bir logging kütüphanesi. Geliştirme ve yayınlama süreçlerinde konsol, dosya ve bulut platformlarına uyumlu, üstelik enfes bir Mac uygulaması da bulunuyor.
https://github.com/SwiftyBeaver/SwiftyBeaver

LeeGo, Lego parçaları birleştirir gibi CollectionView blokları tasarlamanızı sağlayan bir kütüphane. En büyük avantajı daha kolay tanım yapılması, kodun daha anlaşılır olmasını sağlıyor, yeniden kullanılabilirliği artıyor. (özellikle kompleks IOS uygulamaları için çok değerli) ve kesinlikle konfigüre edilmelerini pratik, kod blokları (brick)’ler ile çözüyor.
https://github.com/wangshengjia/LeeGo

Daha fazla detay için; @victor_wang tarafından yazılan yazıyı okuyabilirsiniz. https://medium.com/@victor_wang/build-your-cells-in-a-way-of-lego-fbf6a1133bb1#.u0u172891

EasyPeasy, Autolayout kullanımını basitleştiren bir Swift tabanlı kütüphane, daha önce Storyboard tabanlı çalışıp, ara sıra küçük projelerde PureLayout denemiş biri olarak inanılmaz basitleştirdiğini gördüm, denenebilir.
https://github.com/nakiostudio/EasyPeasy

SCRecorder kütüphanesini baz olarak, Vine/Instagram tarzında çalışacak bas-kaydet yapabildiğim bir uygulama yazdım. Uygulama ayrıca Parse Server’ı kullanarak video decoding yapıyor, upload ederek replay ettirebiliyor. Küçük bir uygulama ile test etme şansı yakaladım. Swift tabanlı IOS uygulamanıza dahil ederek video kaydetme fonksiyonu geliştirmek için ideal https://github.com/rFlex/SCRecorder

Kütüphaneler

Natasha Murashev NatashaTheRobot, sayfasında yayınladığı Playground’ları henüz incelemedi iseniz, takip etmeye değer.

Konular şöyle;
Swift 2.0 ile Error Handling
Protocol-Oriented Programming
Reference vs Value Types
Higher Order Functions

Kaynaklar

Uzun süredir faydalandığım güzel bir IOS/Swift tabanlı kütüphaneleri listeleyen bir proje var.

Kitaplar

Tekrar okumaya başladığım Robert C. Martin’in yazdığı efsane kitaplardan “Clean Code” biraz daha kod kalitesini tazelemek, unutulan çevik pratikleri yeniden hatırlamamı sağlıyor diyebilirim, ilk kez okuyacaklar için başucu kitaplardan biri.

Diğer okuduğum kitapları ve listelerimi Goodreads profilimden inceleyebilirsiniz.

Bültenler

Natasha Murashev NatashaTheRobot tarafından düzenli yayınlanan bülteni takip ediyorum, henüz keşfetmemiş olanlar varsa mutlaka takip etmeli.
https://swiftnews.curated.co/

Şimdilik bu kadar.

Beğendiğiniz umuyorum. Medium’un küçük tavsiye butonunu kullanarak tavsiye edebilirsiniz. Ayrıca Twitter, Facebook yada Linkedin’de paylaşabilirsiniz.

Geliştirici profilim;

Twitter’dan takip için;

Teşekkürler :)

--

--

Seyhun AKYÜREK
Seyhun Akyurek

Application Team Leader Mobile Channels in Commercial Bank Of Dubai. Enterprise Design Thinking Co-Creator/Practitioner, Blogger