DeveloperDay#3

Seyhun AKYÜREK
Seyhun Akyurek
Published in
5 min readDec 26, 2016
Credit: Jeff Sheldon

DeveloperDay#03” içeriğinde, ağırlıklı olarak Swift, Ruby ekosisteminden keşifler, verimlilik ipuçları ve uygulama derlemesinden oluşuyor.

Uzun zaman sonra, sonunda yazı serime yeni bir içerik ekleme fırsatı bulabildim, bu nedenle Evernote defterleri arasında biriken notlarımdan seçtiğim son zamanlara dair birikenlerden kısa kısa özet geçmek istiyorum.

Swift 💻

Son dönemlerde Swift ile IOS uygulama geliştirme üzerine çalışmalarımda Redux mimarisi üzerinde yoğunlaştırıyorum. Açıkcası IOS uygulama mimarisinde, MVVM ve Protocol tabanlı mimari ile şu ana kadar hafif ve yönetilebilir uygulamalar üzerinde çalışabildim.

Ancak; Swift ile React benzeri mimari üzerinde, Unidirectional Data Flow yapılar tasarlamak daha çok ilgimi çekiyor. Üzerinde çalıştığım uygulamalarda çok faydasını gördüm diyebilirim. Daha fazla detayı için aşağıdaki yazımı okuyabilirsiniz.

Bir diğer yazımda ise, IOS uygulamalarında sıkça kullandığım Router yapısından bahsediyorum. Geliştirdiğimiz IOS uygulamalarının belki de pek çoğunda servis altyapısı (genelde REST) kullanıyoruz ve pek çok method (.GET, .POST vb.) ile sorguluyoruz. Çağrıları yaparken Router tabanlı yapılar ile çok daha temiz hale getirebiliriz.

IOS uygulamalarında, Reachability ile internet bağlantısını kontrolünü sağlamak için bir Manager’a ihtiyaç duymuştum, pek çok kontrolü sağlayan sınıfı bu yazım anlatmaya çalıştım.

Uygulama geliştirme süreçlerinde ve UX analiz süreçlerinde gereksinimler değişir ve var olan yapılarda uygulama genelini etkileyecek değişiklikler yapılabilir. Projeye en başından dahil olabilirsiniz yada sonradan dahil olabilirsiniz fakat nihayetinde temiz, anlaşılır tanımlamalara ihtiyacımız oluyor.

Özellikle tasarımlarda; ara sıra renkler, arka plan rengi değişebilir, butonların başlıkları değişebilir, metinlerin renkleri değişebilir vs liste uzar gider.

Uygulama geliştirirken bu tip değişikleri yönetebilecek basit bir merkezi yapı kullanmıştım, bu yazımda ondan bahsediyorum.

Keşifler 🚀

Yazılımcılara spefisik yazılmış, her gün gerçekleştirdiği yazılı/sözlü iletişimden tutun sosyallikden, sorun çözmeye kadar pek çok ipucunu paylaşıyor. Nasıl daha doğru yapabiliriz basitçe anlatıyor.

Umit Özaydın’ın yazılarını düzenli takip etmeye çalışırım, iş hayatı ile ilgili taşı gediğine koyan tespitlerde bulunuyor.

BottomUpCS.com, bilgisayar bilimleri (Computer Science) konuları üzerinde bir derleme sunuyor. İçeriğinde; işletim sistemlerinin temelleri, Unix konuları ve uygulamaların nasıl derlendiği ve çalıştığı üzerinde durulmuş.
EPUB ve PDF formatında’da indirebiliyorsunuz.

BilgisayarKavramları Youtube kanalında; ağırlıklı olarak bilgisayar bilimleri, yönetim bilişim sistemleri, bilgisayar mühendisliği, veri madenciliği konularında eğitim amaçlı videolar bulabilirsiniz.

Kanaldaki videolar Şadi Evren ŞEKER tarafından hazırlanıyor, ara sıra yazılım dışında gelen sorulara da yanıtlar veriyor.

Anlatımları gayet temiz, yalın ve konular örneklerle destekleniyor özellikle yeni başlayanlar / bilgisini tazelemek isteyenler için ideal

Ruby 2.4 ile ilgili yeni neler var bir göz gezdirebilirsiniz.

UI/UX 🎨

Uplabs; IOS, Material Design ve web için ilham alınası içerikleri, UI ve UX tarafında kolleksiyonları bir araya getiriyor.

Verimlilik ✏️

Feynman tekniği, Nobel ödüllü fizikçi Richard Feynman tarafından ortaya konulmuştur. Basitçe öğrenmeyi ve hatırlamayı kolaylaştırıyor, öğrenmeyi öğrenmek diyebiliriz, üzerinde bayadır pratik yapmaya çalışıyorum amacım alışkanlık haline getirmek, göz atmakta fayda var.

Kabir Sehgal askerlik görevi sırasında öğrendiği eposta yazma standartlarını bir araya getirmiş, hatta bu standartları kendi işinde nasıl kullanmaya başladığından bahsediyor.

Kısaca özetlersem; eposta gönderirken konu alanını dolduruken INFO, ACTION, REQUEST vb. kodlar kullanıyor ve mesaj metnini yazarken ise bir askeri terim olan BLUF (Bottom Line Up Front) basitce kısa, net ve önemli olan nedir? Kim, neden, nerede, ne zaman, niçin gibi kalıplarla açıklayarak yazmayı öneriyor.

Yeni yeni kullanmaya başladım, epostaları temiz, net ve kısa tutmaya zorluyorum kendimi. Çünkü zamanım değerli ve elbette herkesin zamanı değerli.

Araçlar 🛠

İçerik yazarken yada özet çıkarırken fark etmişsinizdir, yazarken yada okurken ara sıra gramer hataları gözünüze çarpmış, acaba doğru yazılışı bu şekilde miydi diye düşünüp kontrol etmişizdir.

Keşfettiğim araçlardan biri olan Grammary anlık gramer kontrolü ile bu sorunu çözüyor. Sizin yerinize yazınızı proof-read ederek, hataları kelimeleri işaretliyor ve size düzelttiriyor. Çok kullanışlı. Web sayfası yada tarayıcı eklentisi olarak sunuluyor.

Kendimle ilgili 👨‍💻

Güne başlarken, 5dk’lık Plank programı (bknz Plank) uygulamaya başladım. Aslında maksat biraz da spor salonuna gidemediğim günleri desteklemek ve özellikle zindelik odaklı olsun. Sitede pek çok farklı programlar, tarifler vs var, göz gezdirebilirsiniz.

Uygulama

--

--

Seyhun AKYÜREK
Seyhun Akyurek

Application Team Leader Mobile Channels in Commercial Bank Of Dubai. Enterprise Design Thinking Co-Creator/Practitioner, Blogger