Op weg naar de App store

Wachten op de goedkeuring van Apple

Jeffrey Bos
2 min readDec 18, 2013

In vijf weken tijd hebben wij een app(s) kunnen ontwikkelen die sinds afgelopen donderdagnacht wacht op goedkeuring van de App store.

Het toevoegen van de app(s) duurde allemaal iets langer dan ik had gewild. Rond 22:30 uur ben ik begonnen met nog een aantal functies te optimaliseren en overbodige code te verwijderen. Echter ging dit niet zo snel als verwacht.

Als eerste ben ik begonnen met het verwijderen van de Pie Chart, aangezien deze totaal geen toegevoegde waarde had voor de eerste versie. Dit was zo gebeurd en kon ik beginnen met de nieuwe FB Login, die ik donderdag middag al werkend had gekregen. De nieuwe FB login heeft alleen wel problemen met zich meegenomen, ik kreeg (nog steeds niet) het niet voor elkaar om de juiste permissies toe te voegen. Gelukkig was dit niet een belangrijk deel van de app, maar heb hier toch zo’n 1/1.5 uur aangezeten.

Daarnaast moest ik nog de app dupliceren naar de vrouwen app en vervolgens alle mannen dingen in vrouwen dingen veranderen. Dit ging ook zo snel als ik verwachte. Heb een tijdje vastgezeten omdat xcode een vage fout aangaf. Gelukkig heb ik nog een macbook waar het wel mee lukte.

Nu is het afwachten of onze apps goedgekeurd gaan worden, aangezien er een kans is dat het afgewezen gaat worden ivm twee dezelfde apps. Wij hopen dat we het deze week te horen krijgen, want Apple is van 21 december tot 27 december helemaal gesloten.

--

--

Jeffrey Bos

Student Mediatechnologie @ Hogeschool Rotterdam, @Apple Fan, @AFCAjax & founder/developer @Rephix