Całkiem nietypowy sposób na rozwój zawodowy

Rafał Piekarski
Smarter Life
Published in
2 min readMar 18, 2017

Wczoraj zaczęła się ruby’owa konferencja we Wrocławiu pod nazwą WrocLove.rb. Jestem na niej i ja. Ale to nie jedyny nietypowy sposób, jakim chciałem się z wami dziś podzielić.

Jak to, nietypowy? Ano tak. Jest rok 2017, a ja wciąż mam masę znajomych programistów, którzy nie jeżdżą na konferencje. Ja rozumiem, że nagrania będą później na jutubie, że nudni prelegenci, że nie lubię organizatorów. Ale w konferencjach chodzi też o aspekt społeczny. O odklejenie się od ekranu, wyjście zza klawiatury, porozmawianie z innymi, wyjście ze strefy komfortu przez zagadanie do kogoś, kogo nie znamy, albo odważenie się na wystąpienie w ramach krótkich prezentacji lightning talk.

Z innych nietypowych form rozwijania się, to jeden z organizatorów wspominanej konferencji, Andrzej Krzywda, zaczął niedawno nagrywać swój podkast — Andrzej on Software. I nie byłoby w tym nic nietypowego, gdyby nie to, że Andrzej mówi w nim o zagadnieniach związanych z architekturą, organizacją pracy programisty, szukaniem klientów, rozwiązaniach konkretnych problemów technicznych z kodem. Pewnie powiecie, zaraz, zaraz… to już było, przecież są dziesiątki o ile nie setki podkastów o programowaniu w internecie. Nie do końca, bo to co wyróżnia Andrzeja to forma jego podkastu. Krótkie, trwające 3–6 minut audycje o konkretach, kodzie i rozwiązaniach. I to własnie forma jest tym czymś nowym, bo uważam, że Andrzej w niezwykle inspirujący sposób dzieli się wiedzą i doświadczeniem. Do tej pory robił to przez Snapchat, ale ulotność nagrań tam jakoś mnie nie przekonała. Tymczasem tradycyjny podkast jest idealny do posłuchania np. w drodze do pracy. Link do podkastu Andrzej on Software w serwisie Speaker lub w iTunes.

Do słuchania podkastów zachęcał podczas wczorajszego lightning talka także Bartosz @b0niek . Więc, jeżeli jesteście programistami Ruby zajrzyjcie na jego bloga.

To tyle na dziś. A post powstał w ramach konkursu „Daj się poznać”. o WrocLove.rb już trwa, ale będą też inne konferencje w temacie Ruby. Lista dostępna np. tu.

--

--

Rafał Piekarski
Smarter Life

MacUser, Programmer, Entrepreneur, Amateur photographer and someone who will be rich. Soon…