Java Projesini Jar Dosyası Yapma

Petek Savaş
SDTR
Published in
3 min readJun 11, 2019

Merhaba,

Bu yazımda IntelliJ IDE ortamında hazırlanan Java projenizi nasıl çalıştırılabilir JAR dosyası haline getirilebileceğinden bahsedeceğim.

Jar, Java’nın arşiv formatıdır ve bunun için JVM(Java Virtual Machine) devreye girer.

Öncelikle, IDE’den yeni bir proje açarak kodlamaya başladım. Kodlama bittikten sonra Main metodu dahil etmeden sınıflarımı bir paket içinde topluyorum ve ilk olarak; File → ProjectStructure dedikten sonra,

Açılır pencereden, Artifact → + işaretine tıklıyoruz → JAR → From modules with dependencies diyoruz ve Jar modülü oluşturmak için gelen pencerede Ok tuşuna basıyoruz.

Bu açılır pencerede MainClass yazılı yeri değiştirmeden, modülümüzde üzerinde çalıştığımızı projemiz oluyor. Ben rasyonel sayılarla ilgili bir kod yazmıştım o sebeple bende rasyonelsayılar yazılı. Daha sonra Jar olarak dışarıya çıkartmak için Ok diyoruz.

Daha sonra menü bar’da yer alan Build kısmına geliyoruz. Burada Build → Build Artifact → Build(açılır ufak pencere’de) diyoruz. Bu işlemden sonra ekranın alt kısmında Build işleminin yapıldığını görmeniz mümkün oluyor.

Ardından; out içerisinde oluşturulan jar dosyamızı görmemiz mümkün oluyor.

RasyonelSayilarDeneme.jar dosyamın üzerine sağ tıklayarak bulunduğu klasöre gidiyorum. Ve daha sonra bu jar dosyasını bulunduğu klasörde kopyalayarak masaüstüne atıyorum.

Artık, mesela eğer bütün projelerimizi tuttuğumuz bir yapımız varsa yani başka bir proje içerisinde, burada yeni bir paket oluşturalım. Kaldı ki yine bizim yazdığımız proje başka bir projeden çağrılmak istenebilir veya başkası kullanmak isteyebilir. O sebeple bu proje içerisinde paket oluşturulduktan sonra şu adımları izlemek gerekir: File → Project Structure → Libraries → + → Java → Masaüstünde bulunan jar dosyama tıklıyorum.

Ve artık yeni açtığım bir sınıfta, artık paketi oldupu için RasyonelSayılar görünecek. Ve diğer projemde hangi metodlarım varsa onlar görünecek. Bende dört işlem vardı, burada topla metodu üzerinden çalıştırdım.

Kısaca, bir istek üzerine yazılmış ufak bir uygulama veya büyük bir proje olabilir, bunu başka insanların kullanımına sunduk. Burada üzerinde oynama yapılmasının da önüne geçmiş olduk. Private yapmak veya metodlarımızı final yapmak yerine bu yol ile eğer istersek daha üzerinde oynanamayan bir yol izlemiş olduk.

Umarım faydalı olmuştur, teşekkürler…

--

--