Manjaro/Linux(“[Failed]Failed to start Simple Desktop Display Manager) HATASI ÇÖZÜMÜ

Petek Savaş
SDTR

--

Bir hata almanın hüznü ve çözmüş olmanın sevinci yazısıdır… Keyifli okumalar.

Manjaro distrosu Arch üzerine kurulu, kullanıcı kolaylığına önem verdiğinden dolayı tercih ettiğim GNU Linux dağıtımı’dır. Pek fazla Linux deneyimim olmamasına rağmen Manjaro için kolay update edilebilme, kişişel zevke uygun kurulum, kendi kendine güncelleme, bilinen pek çok oyunun kolay kurulumu ve yüksek performans sağlaması açısından tercih edilebilir olduğunu söylemek isterim. Artık Windows kullanmak istemiyor ve yeni bir şeyler deneyimlemek istiyorsanız; Manjaro bence şu an seçilebilecek en iyi Linux dağıtımlarından birisi’dir.

Manjaro için kısaca bahsettiğim güzelliklerinin üzerine bazen update’lerden kaynaklı hataların oluşabildiğini söylemeliyim. Hemen lafı fazla uzatmadan “[Failed]Failed to start Simple Desktop Display Manager” hatasının çözümünü açıklayayım:

Bilgisayarımı açtım, güncellemeleri yaptım ve restart dedim ardından ekran karardı ve üstte gördüğünüz hatayı aldım. Birkaç saatimi alan araştırma ve denemeler üzerine hatanın driver’dan kaynaklı olduğunu öğrendim. (Ekleme yapmak isterim ki driver hatası almak başta biraz korkutucu geldi ancak en kötü ne olabilir diyerek sudo ile başlayan birkaç kod denemesi yaparak zamanımı harcadım ve mutluson!)

İlk olarak bu hatayı aldığımız ekrana gelerek virtual terminal’i (TTY) açalım. Bunun için, Ctrl + Alt + F2 tuşuna bastıktan sonra sistem kullanıcı adımızı ve parolamızı isteyecek bunları girip enter diyoruz. Ardından mhwd -l -d yazarak enter dedikten sonra indirilmiş olan ve mevcut olan driver listeleri ekrana gelecektir. Mevcut sürücüler listesinde PRIORITY:0 olan bazılarını bulabilirsiniz. Bazen soruna neden olan onlardır. Benim için sorun olan video-vesa idi ve tek yapmam gereken bunu kaldırmak için şu komutu yazmak oldu.

sudo mhwd -r pci video-vesa yazarak driver’ı kaldırıyoruz ve ardından

sudo reboot komutu ile bilgisayarımızı açıyoruz. İşte bu kadar!

Ben bu bilgiye forum.manjaro.org üzerinden ulaştım. Umarım benzer sorunu yaşayan arkadaşlar için kısa sürece çözüm olur. Teşekkürler.

(Manjaro/Linux kurduktan sonra timeshift yapmayı ihmal etmeyin!)

--

--