Gezellige praatjes

Timo Suur
Spijker Studenten
Published in
2 min readMay 16, 2021
Vol terras in het Spijkerkwartier (Foto: Femke Schneider)

Het is 10:00 op vrijdagmorgen 30 april. Het is bijna weekend. Nog één dagje volhouden en dan heb ik weer 2 dagen vrij. Ik loop naar de schuur om mijn fiets te pakken uit de schuur. De fietstassen met het PostNL logo erop kan ik gewoon op de fiets laten zitten. Dit is mijn tiende jaar als postbezorger en ik heb er nog steeds elke dag plezier in, ondanks de mindere dagen. Een week geleden sneeuwde het nog en nu is er volop zon.

Ik fiets richting de Parkstraat om mijn werkdag te beginnen. Terwijl ik langs het Musispark fiets zie ik verschillende mensen hun honden uitlaten. Ik ga naar rechts om de Parkstraat in te gaan en daar zit een vol terras met mensen die bij Bomboca een kopje koffie zitten te drinken in de stralende zon.

In de Parkstraat kom ik zoals elke dag langs veel studentenwoningen en er staan veel fietsen. Ik bezorg dagelijks veel jongerenbladen waarop de studenten een abonnement hebben. Ik kom langs een groepje studenten die meteen aan mij vragen: ‘’Zouden wij ons blad alvast kunnen krijgen?’’ Ik antwoord: ‘’Ja natuurlijk, welke verwachten jullie vandaag in de brievenbus?’’. Nadat ik aan hen het tijdschrift heb gegeven en een praatje met ze heb gemaakt ga ik verder aan het werk. Het was vandaag wat minder druk dan normaal, maar daardoor heb ik wel wat gezellige gesprekjes kunnen voeren met bewoners in het Spijkerkwartier.

Na een mooie laatste werkdag van deze week is het (eindelijk) tijd om op te bank te gaan liggen om even te kunnen relaxen. Maandag is het weer tijd om in het mooie Spijkerkwartier aan het werk te gaan. Voor nu even lekker wat Netflix afleveringen kijken met de beentjes omhoog.

--

--