Leef mijn leven: Christian & Geoffrey

Sprimoglass
Sprimoglass
Published in
3 min readFeb 12, 2020

Bij Sprimoglass zijn we met meer dan 300 werknemers. We voeren zeer uiteenlopende functies uit en we stellen ons allemaal vragen over het werk van onze collega’s. Uiteindelijk hebben we soms het gevoel dat onze collega’s de moeilijkheden waar we dagelijks mee te maken hebben niet kunnen begrijpen…. Tijd om onze vooroordelen te bestrijden! Voor dit artikel hebben twee van onze collega’s voor één dag van functie gewisseld om elkaars job beter te begrijpen. Laat ons een blik werpen op hun indrukken.

Geoffrey (links) en Christian (rechts) maken zich klaar voor de switch.

Christian - Client Service Team Leader

Christian is team leader van een team van 4 personen. In zijn dagdagelijkse job zorgt hij voor de goede werking van zijn team en zorgt hij voor een optimale opvolging van onze klanten: hij codeert hun bestellingen, beantwoordt hun technische of logistieke vragen en stelt de offertes op. Hij werkt van 8u tot 17u.

Geoffrey - Logistiek Coördinator

Geoffrey is verantwoordelijk voor de planning van de distributie van onze bokken in de vrachtwagens voor leveringen. Hij bereidt de verschillende documenten voor op de laadafdeling maar ook voor onze chauffeurs. Hij is ook onze referentiepersoon voor de voorraden van de bokken. Hij werkt ‘s nachts.

Was je bezorgd voordat je aan het experiment begon?

Christian: Ik keek er vooral naar uit om iets ongewoons te doen. Omdat Geoffrey ‘s nachts werkt, vroeg ik me vooral af hoe ik moest slapen om het te kunnen volhouden.

Geoffrey: Niet te veel, ik ben geen persoon die makkelijk stress heeft. Ik werd kort voor het begin geïnformeerd, ik heb zelf moeten terugbellen omdat ik het niet goed begrepen had. Dus uiteindelijk vroeg ik me af wat ik zou gaan doen en hoe mijn dag zou gaan verlopen, maar het was niet echt vrees of bezorgdheid.

Wat zijn jouw indrukken?

Christian: Ik heb gemerkt dat nachtwerk heel anders is dan dagwerk: de sfeer lijkt rustiger en de sfeer is anders. Door met Geoffrey samen te werken, ben ik gaan beseffen hoe essentieel zijn rol is voor een vlot verloop van de leveringen. Hij is zeer georganiseerd en gestructureerd, wat nodig is omdat hij heel erg op zichzelf aangewezen is. Hij werkt zelfstandig en kent zijn werk door en door.

Geoffrey: Ik was op mijn manier al met mijn interesse bij “Leef mijn leven” bezig geweest door me af te vragen hoe de chauffeurs bij hun klanten leveren, waar ze heen gaan, etc… Ik vind het een geweldig idee, ik ben echt onder de indruk van zijn werk, ik weet niet hoe hij zo snel met zoveel informatie goochelt. Ik ben een vrij terughoudend persoon, en ik heb me gerealiseerd dat het beheer van het klantcontact voor mij moeilijk zou zijn geweest.

Geoffrey : Ik ben echt onder de indruk van zijn werk.

Wat neem je mee van deze ervaring?

Christian: Dankzij deze ervaring weet ik nu dat de leveringsinformatie die we aan de ladingsafdeling doorgeven (werf, toegangsvoorwaarden, enz.) essentieel is: hoe meer details we geven, hoe beter de levering wordt gepland. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik nu beter begrijp waarom we veel leververtragingen hebben en dus ook dat ik het beter aan de klant kan uitleggen. Ik heb nu een beter zicht op de impact die een fout kan hebben.

Christian : Ik heb nu een beter zicht op de impact die een fout kan hebben.

Geoffrey: Het was een mooi initiatief, een goede ervaring. Ik heb iets meer kunnen bijleren over Synerglass. Ik denk dat het interessant kan zijn om kleine trainingen over de software te volgen om in de toekomst hierin iets minder verloren te lopen. Ik realiseerde me echt dat de IT zeer snel evolueert en dat het voor hen niet gemakkelijk is om zich aan te passen aan al deze veranderingen, vooral als ik zie hoe ze daar werkten toen ik 23 jaar geleden aankwam.

--

--