Sprimoglass’ got talent!

Julie Merckx
Sprimoglass
Published in
3 min readOct 30, 2020

Bij Sprimoglass hebben we veel getalenteerde collega’s. Sommige zijn atletisch, andere zijn muzikaal, maar vandaag hebben we twee bijzondere en zeer indrukwekkende talenten gevonden!

Ontmoeting met Philippe Remy: onze collega in onderhoud die gepassioneerd is door de bijenteelt.

Hoe ben je op het idee gekomen voor deze passie?

Ik ben altijd al gepassioneerd geweest over de natuur in het algemeen en ik wilde een nuttige en lonende bezigheid vinden voor de lange termijn.

Hoe lang beoefen je het al?

Ik ben in september 2019 begonnen met het volgen van bijenteeltlessen, om meer te weten te komen over het gekke werk dat de bijen leveren. Je wordt niet van de ene op de andere dag bijenhouder: de cursus duurt twee jaar. In de winter leer je de theorie en in de zomer ga je aan de slag met de praktijk. Er zijn veel normen en regels die je moet volgen om je eigen bijenkorven te bezitten: verklaring aan verschillende organisaties, te respecteren afstand voor de installatie, enz. Sinds april 2020 heb ik twee bijenkorven met elk ongeveer 25.000 bijen. Sinds juni heb ik al meer dan 40 kg honing kunnen verzamelen en ik kan nu in de praktijk brengen wat ik tijdens de cursus heb geleerd.

Is het veilig?

Nee, er is altijd het risico op een steek, die gevaarlijk kan zijn, vooral als je allergisch bent voor steken. Natuurlijk gebruik ik bij het oogsten van honing geschikte kledij, wat het risico beperkt, maar ik weet niet of ik allergisch ben voor steken of niet!

Wat is je doel? Ben je van plan deze passie verder te ontwikkelen?

Ik wil mijn kennis ontwikkelen zodat ik deze activiteit kan uitbreiden als ik ouder ben. Op dit moment doe ik veel aan sport en het verzorgen van de bijenkorven kost veel tijd.

Ontmoeting met Frédéric Ipersiel: een geweldige visagist in de showbusiness!

Hoe heb je deze passie ontdekt?

Via de bioscoop en andere B-films natuurlijk. Ik wilde weten hoe zombies en andere beesten zijn ontstaan, hoe het je lukt om acteurs de keel door te snijden op een meer ware dan levensechte manier, maar bovenal was ik erin geïnteresseerd voor mijn andere hobby: fotografie. Of het nu gaat om het opmaken van een model op een natuurlijke manier of in een meer excentrieke versie of zelfs om het maken van een schepsel, make-up neemt vele vormen aan en stelt me in staat om zelfs mijn stoutste ideeën te realiseren!

Hoe lang beoefen je het al?

3 jaar.

Aan wat voor soort evenementen neem je deel?

Allerlei evenementen: moordfeesten, fotocreaties, promotionele evenementen, thema-avonden, …

Wat is je mooiste creatie? Hoe lang heb je er over gedaan om het te maken?

Nu zou ik zeggen mijn eindwerk. Het was een globaal werk van het idee tot de creatie, en het kostte me ongeveer een maand!

Om dit buitengewone universum beter te begrijpen, zijn hier enkele foto’s van zijn creaties:

--

--