Startup Bülten - Stoop, Geri Döndüm #7

Yucel F. Sahan
startupbulten
Published in
4 min readDec 8, 2018

OpsGenie, Grab, Spin, Coinbase, Redhat, Sendgrid, Stripe, Opendoor, Shazam, Doordash, Asana, Oscar Health, Slack ve diğer scooter girişimleri…

Bu girişimler, Startup Bülten’e ara verdiğim uzun ara boyunca yeni yatırımlar alan ve “exit gerçekleştiren” girişimlerden başlıcaları.

Öncelikle problemlerimi çözebilmek biraz da kendimi dinlemek için Startup Bülten’e uzuunca bir ara vermiştim. Ara verdiğim süreç boyunca yerli-yabancı bir çok podcast dinledim, birbirinden faydalı türkçe e-bültenlere kaydoldum, Product Hunt’ta saatlerimi geçirdim ve elbette inanılmaz işler yapan girişimlerin yatırımlarını takip etmeye devam ettim.

Sonunda kendimde düzenli olarak bülten yazabilecek enerjiyi bulabildim. Ölüm vadisindeki yolculuğuma yepyeni ekip arkadaşlarımla birlikte aynı heyecan ile kaldığım yerden devam ediyorum.

https://goo.gl/W6rbwM

Lafı fazla uzatmadan başlayalım isterseniz.

Erman Taylan, Tuna Üçer, Fırat Demirel, Onur Özcan, Muhammed Hilmi Koca, Batuhan Apaydın, Serdar Kuzuloğlu…

  • Eğer beni takip ediyorsanız mutlaka birbirinden faydalı içerikler üreten bu isimlerin bültenlerini de takip ediyorsunuzdur. Peki günlük ve haftalık olarak posta kutunuza gelen bültenleri tek bir uygulamada görmek ister miydiniz ?

Ya da posta kutunuzu okunmamış mail bültenleri ile doldurmak istemiyor musunuz ? Yok yok reklam almıyorum :) Stoop isimli girişim tam da bu sorulara cevap veriyor.

Henüz Türkçe içerikler mevcut değil ancak abone olduğum çoğu newsletter’ı Stoop içerisinde bulabildim.

Bünyesinde 650'den fazla bülten bulunduran Stoop App’in henüz kayıtlı bir yatırımı yok ancak 2019–2020 yıllarında piyasaya çıkması beklenen OpenBundle isimli bir girişim ile partnerlikleri bulunuyor. Techcrunch

Stoop App’in ilk yatırım haberini almamız uzak görünmüyor.

Her ne kadar Medium’un finansal tablosu pek iç açıcı olmasa da Stoop ve Revue gibi girişimler “Premium Content”in ileride önemli bir yere geleceğini düşünüyor olacak ki tüm gelir modelini bunun üzerine inşa ediyorlar.

Content is the new Currency Fast Company

Son olarak İçerik Pazarlama ile ilgili detaylı bir yazıyı buraya bırakarak ilk yatırım haberine geçmek istiyorum.

  • SAP, Oracle, Salesforce gibi birçok servisi tek bir arayüz ile entegre etmenizi sağlayan Cupertino merkezli girişimi Workato, Battery Ventures, Storm Ventures, ServiceNow ve Workday Ventures’ten 25 milyon $ değerleme ile Seri B yatırımı aldı. Techcrunch
Workato’nun tüm özelliklerinde faydalanmak isteyen ekipler $1500 ile $6000 arasındaki bir rakamı gözden çıkarmak zorunda.
  • 2018 yılında %86 büyüyen, İsveç merkezli podcast pazaryeri Acast, 33 milyon $ Seri C yatırımı aldı. Yatırım turuna AP1, Swedbank Robur funds Ny Teknik ve Fokus Fund katıldı. Venturebeat
https://www.crunchbase.com/organization/acast

Girişimci Muhabbeti ve Teknoseyir yıllardır severek takip ettiğim iki değerli podcast. Teknoseyir dinleyicilerine daha kaliteli içerikler sunabilmek için Teknoseyir Plus+ isimli abonelik sistemini duyurdu, Girişimci Muhabbeti ise ekipmanlar için Patreon aracılığı ile destek topladı.

Yaklaşık bir dakika öncesinde cümle içerisinde “premium content”i geçirmiştik. Acast+ ile orjinal içerikleri reklamsız dinleyebiliyor, Teknoseyir’in yaptığı gibi bölümlere erken erişim sağlayabiliyorsunuz. Acast’ın ücretlendirmesi ise sadece, “$9,99 öde, sınırsız dinle” şeklinde değil!

Sadece beğendiğiniz podcastler için ödeme yapabiliyorsunuz.

  • San Francisco merkezli online reçeteli ilaç platformu Alto 50 milyon $ Seri C yatırım aldı. Zola Global ve Greenoaks Capital liderliğinde gerçekleşen tura Jackson Square Ventures ve Olive Tree Capital da katıldı. Crunchbase
Business Insider’a göre Amazon’un radarında imiş Alto Pharmacy
  • Konteynırda sebze meyve yetiştirme fikrine sahip Fransız Akıllı-Tarım/Agriculture girişimi Agricool; Bpifrance, Danone Manifesto Ventures, Marbeuf Capital, Solomon Hykes ve önceki tur yatırımcılarından 28 milyon $ yatırım aldı. Techcrunch
Agricool da -Önce MVP- demiş ve tüm sebze ve meyvelerden önce çileklerle başlamış.
Kim dünyayı daha iyi bir yer haline getiriyor?

Kaliteli yiyecek üretmek gezegenimiz için bu kadar pahalı olmamalı. Geleneksel tarıma göre% 90 daha fazla su ve besin tasarrufu sağlıyoruz. Sadece yenilenebilir enerjilerle çalışıyoruz. @welcome-to-agricool 👏🏻

Okumalık

  • Görkem Çetin - Türkiye’deki teknoloji bültenleri ve teknoloji podcastleri
  • Onur Özcan - Tarayıcımda Tuttuğum 40'dan Fazla Yer İmini Tek Bir Sayfada Topladım

Bültenimizin bu haftalık sonuna geldik. Startup Bülten’i sosyal medyada paylaşan herkese sevgilerimi ve teşekkürlerimi iletiyorum.

Aşağıdaki form üzerinden Startup Bülten’e abone olabilirsiniz. Herkese mutlu haftasonları diliyorum.

--

--