Annikens treningsfavoritter

Ida Kristine Moe
Stormberg
Published in
2 min readJun 20, 2018

Jeg har jobbet i Stormberg siden starten av 2015, og har derfor fått testet en del tøy. Ettersom jeg er en aktiv person, som liker å trene og gå på tur, vil jeg i dette innlegget gjerne tipse dere om mine favoritter innen treningstøy.

For min del er det viktig med treningstøy som sitter bra på, og gir god bevegelsesfrihet. Ellers tenker jeg at man må velge klær ut i fra hvilken type trening man driver med. Til trening med høy intensitet vil man ofte ha lettere plagg, mens skal man være i moderat aktivitet over lengre tid kan det være fint å ha muligheten til å legge til eller fjerne et plagg.

Min absolutte favoritt innen treningstøy, er Driv shape-up kompresjonstights. Det er en tights med fantastisk passform, som sitter godt på, uansett aktivitet. En fordel med tightsen er at den har dobbelt stoff bak, noe som hindrer at den blir gjennomsiktig. Driv kommer også i shortsvariant — et perfekt plagg for trening i sommermånedene.

Klar for trening etter endt arbeidsdag.

Til sykling og turer på fjellet liker jeg å bruke Vistdal stretchjakke. Den er utrolig myk og lett i stoffet, og den har ventilerende felt langs siden og under armene. Jeg liker også at den er vindtett. Bjor seamless zip genser (og vanlig genser) er super til både tur og trening. Den sitter ganske tett på, men man kan kjøpe en størrelse større enn det man pleier hvis man vil ha en løsere passform. Ønsker man en god treningssokk, så anbefaler jeg Horten ankelsokk.

Studio hettegenser og Driv kompresjonstights er to favoritter.

Studio hettegenser passer ypperlig som både ytterplagg og mellomlag alt etter hva temperaturene tillater, og denne er også en av mine favoritter. Jeg syns det er gøy at den kommer i så mange friske farger. Til slutt vil jeg nevne Hellerdal-serien, som jeg er utrolig fornøyd med. I sommer vil jeg teste de lette og luftige toppene til trening.

God treningssommer!

Anniken — Stormberger

--

--