En sniktitt på høstkolleksjonen

Ida Kristine Moe
Stormberg
Published in
2 min readJul 25, 2018

Før vi vet ordet av det er høsten her. Og selv om sommeren er herlig, er det alltid ekstra gøy med nye høstklær. Se bare for deg en kjølig morgen hvor du tar på deg din nye favorittullgenser, og pakker deg inn i en god dunjakke, før du går ut døra og puster inn den friske høstlufta. Vi har tatt en liten prat med designer Caroline om vår kommende høstkolleksjon.

Her viser Caroline fram en av de fine nye jakkene som kommer inn til høsten.

- Høsten er den sesongen jeg liker aller best, sier Caroline. Denne høsten har jeg stor tro på brente farger som gulbrun, rustrød og oransje i kombinasjon med klassisk mørkeblå, lilla og grå. I Stormberg er vi også glad i grønn, så vi kommer til fortsette med flere plagg i denne fargen, i tillegg til noen duse pastellfarger, som jeg tror kommer til å slå godt an.

Et plagg jeg digger, og som jeg mener alle burde ha i klesskapet, er en god dunjakke eller vattert jakke. Vi får inn både korte, lange, formsydde og mer “oversized” modeller. I år har vi lekt oss litt med design av forskjellig bredde og form av kanalene i disse jakkene, noe jeg syns gjør det lille ekstra. Sporty jakker som er laget i en kombinasjon av vattert og softshell eller fleece, er også noe vi får inn denne høsten. Disse jakkene er perfekt til både tur og fritid, og gir deg et veldig kult uttrykk.

Sist, men ikke minst, vil jeg nevne strikk med høyt innhold av ull. Vi får inn flere nydelige plagg med norskinspirert tradisjonelt mønster, både til dame og herre. Jeg har allerede planlagt å gi noen av disse i julegave i år (det er viktig å være tidlig ute!). I tillegg til dette får vi også inn noen superdigge “oversized” strikkegensere, som jeg tror mange vil like. Disse blir gode å ha på kalde høstdager og utover vinteren.

Hver dag fremover kommer det inn nyheter. Følg med på alt som kommer inn her.

Caroline — Stormberger

--

--