Turtøy for gravide

Ida Kristine Moe
Stormberg
Published in
2 min readAug 12, 2019

Er du gravid og har behov for klær som er praktisk, romslig og behagelig? Vi har mammaklær som passer til både tur, trening og fritid. Vår egen økonomikonsulent, Valeria, har testet en del plagg i løpet av sin graviditet. Her deler hun sine tips.

Jeg er nå nybakt mamma til en liten gutt på 9 måneder, og har fått testet en del plagg fra mammakolleksjonen. Av alle plaggene jeg har prøvd, liker jeg spesielt godt Minda topp og genser. Minda ble favorittserien min under graviditeten, plaggene har fin passform, og er myke og behagelige i stoffet. Minda-serien kommer også med myke og behagelige tights med god stretch.

Til å ha over liker jeg spesielt godt Mobu genser og Tuva jakke som er deilig på kaldere dager og som passer like godt etter man har født. Moravik amme-ulltrøye var også helt supert for meg som fødte i november. Mobu skalljakke ble også en favoritt under graviditeten.

Det viktigste for meg når det kommer til mammaklær, er at plagget sitter komfortabelt på kroppen og at stoffet føles behagelig. Jeg liker ikke at plagget sitter for stramt over magen, men samtidig vil jeg at det skal løfte magen opp, og gjøre at jeg føler meg fin i det.

Her har Valeria 7 måneder på vei og har på seg Minda MOM ammegenser og Mobu MOM jakke

Når det gjelder størrelsevalg er mitt tips å kjøpe klær etter hvor langt du har kommet i graviditeten. Ikke kjøp “høygravidklær” når du ikke har kommet dit ennå. Kroppen forandrer seg på en veldig individuell og uforutsigbar måte.

Selv om de fleste sikkert vet at det vil være svært vanskelig å hoppe rett inn i de gamle klærne etter man har født, så syns jeg det er viktig å minne på at du må ta den tiden du trenger. Flere av mammaplaggene vi selger kan også fint brukes etter fødsel, noe jeg setter veldig stor pris på.

Hele Stormbergs mammakolleksjon finner du her

Valeria — Stormberger

--

--