رونمایی از خزانه های استخر اتوماتیک استراکت

ali
Struct Finance
Published in
6 min readJan 19, 2024

استراکت فایننس بسیار مفتخر است که معرفی خزانه های استخر اتوماتیک را اعلام می کند، که افزوده مهم و خلاقانه ای به مجموعه محصولات دیفای ما است. این خزانه ها کارایی مدیریت نقدینگی خودکار را با دقت مالی ساختاریافته ترکیب می‌کنند و رویکرد جدیدی را برای سرمایه‌گذاری‌های دیفای ارائه می‌دهند.

این مقاله خزانه‌های استخر اتوماتیک ما را معرفی می‌کند و جزئیات طراحی، مکانیک و نحوه تطبیق آنها با پیشنهاد محصول گسترده‌تر را شرح می‌دهد.

پذیرش نقش در حال تحول یک تامین کننده نقدینگی

همانطور که در مقاله قبلی ما، نقدینگی: جریان حیات بازارهای پر رونق به آن اشاره شد، ارائه‌دهنده نقدینگی (ال پی) بودن یک کار سخت است که نیاز به مدیریت فعال و درک عمیق ریسک‌هایی مانند ضرر دائمی (آی ال) دارد.

برای کاربر دیفای، این تحول در تامین نقدینگی چندین پیشرفت کلیدی را به همراه داشته است که هر کدام تجربه کاربر و بازده بالقوه را بهبود می‌بخشد:

  • تامین نقدینگی سنتی: در ابتدا با توزیع گسترده دارایی که منجر به ناکارآمدی و خطرات بالاتر می شود مشخص می شود.
  • استخرهای متمرکز نقدینگی: پلتفرم هایی مانند تریدرجو تخصیص دارایی را در محدوده قیمتی محدود بهینه کردند و کارایی سرمایه و بازده را برای ارائه دهندگان نقدینگی بهبود می بخشیدند.
  • استخرهای اتوماتیک تریدرجو: این استخرها به صورت پویا با شرایط بازار سازگار می شوند و تجربه ال پی را با کارایی خودکار بهبود می بخشند.
  • خزانه‌های استخر خودکار استراکت: با مشارکت تریدرجو، جدیدترین نوآوری استراکت فایننس انتخابی از بخش‌ها با پروفایل‌های ریسک به پاداش متنوع، متناسب با ریسک‌پذیری‌های هر ال پی ارائه می‌دهد.

از استخرهای اتوماتیک تریدرجو تا خزانه های استخر اتوماتیک استراکت

استخرهای اتوماتیک تریدرجو، که اساس چشم انداز نقدینگی مدرن است، بر اساس فناوری پیشرفته کتاب نقدینگی ساخته شده است. ویژگی های کلیدی آنها عبارتند از:

  • کارمزدهای ترکیب خودکار: بازدهی را از طریق ترکیب مداوم کارمزدهای تراکنش به حداکثر می‌رساند.
  • تعادل نقدینگی کاملاً خودکار: توزیع بهینه نقدینگی در پاسخ به شرایط بازار.
  • ساختار کم هزینه: مشارکت گسترده تر را بدون هزینه ورودی یا خروجی تشویق می کند.
  • مشوق‌های فارم: پاداش‌های توکن اضافی برای تعامل و رشد پایگاه کاربر.
  • زیرساخت خارج از شبکه: بهینه سازی مستمر اسکریپت های الگوریتمی در شبکه.

تنظیم مرحله برای خزانه های استخر اتوماتیک استراکت

در سفر خود، ما با استخرهای جی ام ایکس خود، ترانشینگ بازدهی را آغاز کردیم، جایی که ای پی آ جمع‌آوری‌شده را با موفقیت از کارمزد تراکنش‌ها و لیکویید شدن جی ال پی به بازده ثابت و متغیر، با توجه به سطوح مختلف اولویت‌های ریسک، تفکیک کردیم.

با گسترش این مدل نوآورانه، اکنون آن را در استخرهای اتوماتیک تریدرجو به کار می‌بریم و به طور موثر بازده تولید شده توسط این سیستم‌های خودکار را ترانشینک میکنیم.

از یک طرف، خزانه‌های استخر خودکار ما نرخ ثابتی را برای تأمین نقدینگی یک دارایی ارائه می‌کنند که از پیش‌بینی و ثبات در سرمایه‌گذاری‌های دیفای شما اطمینان می‌دهد.

از سوی دیگر، برای آواکس، ما گزینه‌ای برای نرخ متغیر ارائه می‌دهیم که درها را به روی بازده بالقوه بالاتر نسبت به ارائه شده توسط اتخر اتوماتیک برای کسانی که ریسک بیشتری دارند باز می‌کند.

بدون پیچیدگی اضافی، خزانه‌های استخر خودکار استراکت فایننس منعکس کننده ریسک‌های ذاتی تامین نقدینگی مستقیم در تریدرجو، با مزایای بیشتر از نظر تفکیک بازده برای مطابقت با پروفایل‌های ریسک مختلف است و کل تجربه سرمایه‌گذاری را ساده می‌کند.

ادغام استخر اتوماتیک چگونه کار خواهد کرد؟

کاربران استراکت فایننس اکنون می‌توانند بسته به استخر اتوماتیک انتخابی، یک دارایی واحد مانند یو اس دی سی، بیتکوین یا اتریوم را واریز کنند.

این خزانه‌ها که در ابتدا با آواکس-یو اس دی سی، بیتکوین-آواکس و اتریوم-آواکس راه‌اندازی شدند، مکمل پیشنهادات مبتنی بر جی ال پی ما هستند و سناریوهای مختلف بازار و ترجیحات سرمایه‌گذاران را برآورده می‌کنند.

ما قبلاً مقاله ای را برای توضیح تفاوت اصلی بین محصولات خود و نحوه تطبیق آنها با سناریوهای مختلف بازار و ترجیحات سرمایه گذاران اختصاص داده ایم: چگونه در بازار صعودی نقدینگی ایجاد کنیم.

درک این تمایزات برای استفاده ی موثر از محصولات ارائه شده استراکت بسیار مهم است.

در حالی که محصولات جی ال پی ممکن است در سناریوهای با نوسانات بالا بهتر باشند،استخر های اتوماتیک تریدرجو یک محصول عالی در دوره‌های معاملات رنج است، جایی که نوسانات کمتر است.

آنها با هم شرایط مختلف بازار را پوشش می دهند و به کاربران ما امکان پوشش کامل بازار را با توجه به ریسک پذیری آنها می دهند.

به طور خلاصه، خزانه های استخر خودکار استراکت ارائه می دهند:

  1. تقسیم سود پیشرفته: تقسیم بازدهی استخرهای اتوماتیک به بخش های ثابت و متغیر و همسویی با اولویت های ریسک سرمایه گذار فردی برای تجربه دیفای مناسب
  2. تامین نقدینگی تک ارزی: ساده سازی فرآیند برای کاربرانی که مایل به سرمایه گذاری در استخرهای نقدینگی بدون جفت های پیچیده هستند.
  3. گزینه بازده ثابت: ارائه بازدهی پایدار و قابل پیش بینی، ایده آل برای کسانی که به دنبال مسیرهای سرمایه گذاری امن تر در دیفای هستند.
  4. ای پی آر متغیر برای آواکس: سرمایه گذارانی را هدف قرار می دهد که مایل به پذیرش ریسک های بالاتر برای بازده بالقوه بالاتر هستند، با یک گزینه ای پی آر متغیر اهرمی.

ریسک های استخر-خودکار

ادغام خزانه های استخر اتوماتیک در استراکت فایننس هیچ لایه خطر اضافی برای کاربران اضافه نمی کند.

علاوه بر این، برای کاربران ضروری است که بدانند در حالی که خزانه‌های استخر-اتوماتیک ما راه‌حل‌های نوآورانه ارائه می‌دهند، خطرات مشابه با استخرهای نقدینگی سنتی، مانند آی ال (که تریدرجو از آن به عنوان ریسک واگرایی یاد می‌شود) دارند.

این امر می تواند به ویژه در دوره های نوسان بالا وجود داشته باشد، زیرا دارایی های ادغام شده وزن خود را به دلیل تغییرات قیمت تغییر می دهند. در حالی که استخرهای خودکار فرآیند بازده ترکیب را خودکار می‌کنند، نمی‌توانند بر کل ایمپرمیشن لوس یا آل ال غلبه کنند.

اهمیت استراتژیک خزانه‌های استخر اتوماتیک استراکت فاینس در دیفای

همکاری بین تریدرجو و استراکت فایننس یک جهش بزرگ برای اکوسیستم اولانچ است. نقاط قوت استخرهای-اتوماتیک و مکانیزم‌های تراشه در افزایش نقدینگی، تعامل پایدار کاربر و فضایی دعوت‌کننده برای طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران ترکیب می‌شوند.

  • تقویت اکوسیستم اولانچ: تلاش های ما در تعمیق نقدینگی، به ویژه در جفت های اولیه مانند اواکس-یو اس دی سی، بیتکوین-اواکس، و اتریوم-اواکس، انعطاف پذیری اکوسیستم بهمن را افزایش می دهد. هدف از این افزایش، تحکیم ثبات آن در برابر نوسانات بازار است.
  • گسترش تعامل کاربر: این مشارکت برای جذب طیفی از کاربران از علاقه مندان به دیفای گرفته تا سرمایه گذاران نهادی طراحی شده است. مکانیسم نوآورانه ترانچینگ استراکت فایننس، به ویژه برای بخش نهادی جذاب، با هدف افزایش مشارکت آنها در اکوسیستم است.
  • ایجاد افکت دی‌فای فلایویل: افزایش نقدینگی در تریدر جو نه تنها پلتفرم را مستحکم می‌کند، بلکه نهادهای معاملاتی بزرگ‌تری را نیز جذب می‌کند و چرخه‌ای از رشد و افزایش نقدینگی بیشتر ایجاد می‌کند. این اکوسیستم پویا باعث افزایش فعالیت معاملاتی و استحکام شبکه می شود.
  • کاتالیز کردن معاملات بزرگتر: استراتژی ما بر این است که تریدرجو را به یک پلتفرم ترجیحی برای معاملات مهم در اکوسیستم اوالانچ تبدیل کنیم و از عمق و قابلیت اطمینان استخرهای نقدینگی خود استفاده کنیم.

نتیجه

معرفی خزانه های استخر اتوماتیک استراکت چیزی بیش از یک راه اندازی محصول است؛ استاندارد جدیدی را در تامین نقدینگی ایجاد می کند و کارایی خودکار استخرهای اتوماتیک تریدرجو را با سیستم منحصر به فرد و نوآورانه ترانشینگ ما ترکیب می کند و بیشتر زمینه را برای اکوسیستم دیفای پویاتر، پاسخگوتر و انعطاف پذیرتر در اوالانچ

این یک افزودن به موقع به مجموعه محصولات ما است، یک جهش رو به جلو برای چشم انداز ما برای تقسیم تمام دارایی های بازده در دیفای، و ارائه بازدهی متناسب، مطابق با ریسک پذیری های مختلف.

به سفر ما بپیوندید و بخشی از این سرمایه گذاری هیجان انگیز باشید. استزاکت فایننس را در توییتر دنبال کنید و برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها و بینش‌ها، با جامعه ما در دیسکرد تعامل داشته باشید.

با هم، ما نه تنها راه‌حل‌های نقدینگی پیشرفته را ارائه می‌دهیم، بلکه چشم‌انداز پویایی ریسک به پاداش را در دیفای نیز تغییر می‌دهیم.

--

--