「隨筆」林家謙《重陽》cover有感

心寶
心寶音樂台
Published in
Nov 4, 2023

最近睇咗一首林家謙倫敦演唱會fans拍嘅live,YouTube演算法就不停推薦佢嘅演唱會拍攝片段俾我(以下文章會大量提及林家謙,因為稱「家謙」個人認為會有點肉麻,所以我稱呼為「林」)。(在substack觀看全文

其中有一首歌《重陽》聽過一次之後一直縈繞在我心頭。每聽一次林嘅演唱,我就好似油麻地榕樹頭下嘅觀眾咁,聽佢講故事(sorry其實我冇經歷過,但係諗唔到第二個講法)。不過同一般講故佬誇張、喜形於色嘅表達唔同。佢係一種冷靜、平靜,用低沉嘅聲線訴說着故事,佢嘅演繹方法令整個故事都染上一點悲傷、無奈嘅色彩。明明只係歌詞,對聽眾來講未必係一個有親身切膚經歷嘅故事。但經佢低沉、獨白mode演唱之後,觀眾都可以明白故事中主角的感情和經歷,慢慢對故事中人物建立一種同理心。

最誇張係林係演唱其他人嘅歌(佢同時係歌曲嘅作曲人),但係經佢演繹之後,個感覺同原唱者完全不同!本來不太留意香港樂壇、廣東歌嘅我,可能偶爾會經過商場商店播放有聽過林作曲嘅歌而有淺淺嘅印象。但真正聽佢演唱帶來嘅係一種更深入、更真誠、更能觸動人心而令我有共嗚。從一種新途徑去解讀歌詞意思。對我來說就好似為首歌帶來新嘅靈魂。亦都令我重新留意除咗my little airport之外嘅廣東歌。

另外,我覺得佢應該係幾識做生意@@。因為佢翻唱嘅歌都係佢作曲。其他人聽完之後可能會去關注一下原唱版本係點。自己翻唱俾到觀眾新鮮感之餘,又可以帶挈到流量俾自己已經推出過嘅作品。我唔知道個分紅係一次過俾哂,定首歌愈多人聽分紅出就愈多。但長遠來講,翻唱增加到嘅流量都可以令林同埋唱佢作品嘅歌手(a.k.a林嘅客人)都帶來人氣。喺現今流量就係金錢嘅時代,原材料供應商又係你(即係作曲),商店販售又係你(即係作為演唱歌手)。肥水不流別人田,咁佢應該玩哂@@。當然前提係佢有實力,有觀眾先會成事。

上面提及我本身少接觸廣東歌,所以都係透過林翻唱先知道《重陽》依首歌。林嘅演繹對我來講係首歌嘅first impression,之後再聽原唱歌手演繹,就發現完全不同感覺。林嘅演繹係自帶一重淡淡悲傷嘅獨白能力。而原唱就一種凄美憂傷、無力嘅感覺。都好感動。兩個歌手都有自己嘅演繹方法延伸為兩種唔同嘅講故事風格。都非常觸動。

但我更偏好家謙版本。因為小巧版本有一種無力感。感覺好似仲未接受到伴侶已死嘅事實,而家謙版就一種冷靜得來沉穩嘅獨白,細仔聽都聽到掛念已逝伴侶嘅情感,但感覺唔會有疲倦、無力感,感覺已經接受現實,只係偶爾重陽節整一日記返起當時嘅感情。引申於我自己對於逝去的人和感情,我都認為應該要「冷靜」,接受事實,活在當下地過日子。

林家謙 – 《重陽》(原唱鄧小巧)

--

--

心寶
心寶音樂台

Infp| 1996年生的香港人。鍾意寫文講廢話|隨遇而安🍂 email:fionkwankwan@gmail.com