Linux Dağıtımları #1

Kübra Kuş
Turk Telekom Bulut Teknolojileri
2 min readNov 20, 2021

Merhaba, size bu yazımda Linux denince akla ilk gelen başlıklardan biri olan Linux Dağıtımları kavramından bahsedeceğim.

Dağıtım kavramı Linux’a özgü bir terimdir. Özgür yazılım felsefesinin çok alternatifli dünyasının bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır.

Linux dağıtımları bizim için zorlu bir görevi üstlenir. Açık kaynaklı projelerin tüm kodlarını alır, bizim için derleyip, kurabileceğiniz tek bir işletim sistemi olarak toparlar. Ayrıca, varsayılan masaüstü ortamı, tarayıcı ve diğer yazılımları seçmek gibi seçimleri de yapar.

Çeşit çeşit Linux dağıtımları bulunuyor. Hatta öyle ki süreli top10 Linux dağıtımları başlıklarında yazılar ile karşılaşıyoruz. Dilerseniz siz de buradan Linux dağıtımlarının popülerliğinin takibini yapabilirsiniz.

Peki Hangi Dağıtımı kullanmalıyız?

Aslında bu sorunun net bir cevabı yok. Ne istediğimize, ne amaçla kullanacağımıza göre bu sorunun da cevabı değişiyor diyebiliriz. Bu yüzden bir dağıtım seçmeden önce aklınıza yatan 3–5 dağıtımı bir sanal makineye kurup denemeli, bu deneme sonunda da bize en uygun olduğunu düşündüğümüz dağıtım ile devam etmeliyiz diye düşünüyorum.

Bazı gruplar altında bazı Linux dağıtımlarını inceleyerek sizler için aşağıdaki gibi bir liste oluşturdum. Umarım işinize yarar 🙂

Kullanımı Kolay Olsun, Windows alternatifi olarak kullanabileyim diyenlerin kullanabileceği Linux dağıtımları :
1. Linux Mint
2. Ubuntu
3. Elementary OS
4. Deepin OS
5. Zorin OS
6. Pardus

Düşük performanslı bir bilgisayarım var, bana hafif bir işletim sistemi lazım diyenlerin kullanabileceği Linux dağıtımları :
1. Linux Mint
2. Elementary OS
3. Lubuntu
4. Linux Lite
5. Arch Linux
6. Manjaro Linux

Parası neyse öderim, her şey iş yerim için diyenlerin kullanacağı Linux dağıtımları :
1. Red Hat Enterprise Linux (RHEL)
2. SUSE Linux Kurumsal Sunucusu (SLES)
3. Ubuntu Enterprise
4. CloudLinux

En iyi bulut yönetimli Linux dağıtımı :
1. Amazon Linux

Güvenlik alanında en çok kullanılan Linux dağıtımları:
1. Kali Linux
2. Parrot Security OS
3. Debian
4. BlackArch
5. Arch Linux
6. BlackBox

Container tabanlı yapılarda kullanabilecek Linux dağıtımları :
1. Fedora CoreOs
2. RancherOS

Linux dağıtımlarını daha nice gruplara ayırmanız mümkün. Benim gruplarım bu şekilde 🙂 Devamında yukarıda isimleri geçen dağıtımlara biraz daha detaylıca bakacağız. Şimdilik yazımızın sonuna geldik.

--

--