Red Hat Satellite: Repo ve Activation Key Tanımlama

Ibrahim Coskun
Turk Telekom Bulut Teknolojileri
5 min readDec 25, 2022

--

Red Hat Satellite, Red Hat Enterprise Linux ortamların ve diğer Red Hat altyapılarının verimli, güvenli ve çeşitli standartlarla uyumlu çalışmasını sağlamak için özel olarak tasarlanmış bir altyapı yönetim ürünüdür.

Diğer bir ifade ile Sanal, Fiziksel veya Bulut ortamlarda bulunan Red Hat sunucuları tek bir arayüz üzerinden security/bugfix patch yönetimi ve makine provizyonu yapabileceğiniz, subscription’larınızı ve aynı zamanda Repo paket yönetimi yapabileceğiniz bir platformdur.

Bu makalede Red Hat Satellite ortamınıza yeni bir Activation key ile Content View oluşturmayı ve sonrasında bir sunucuya nasıl tanımlanacağını göstereceğim.

Arayüz üzerinden “Content” => “Content Views” sekmesine tıklıyorum.

Resim-1

Açılan sayfada aşağıdaki görselde görünen “Create New View” sekmesini tıklıyorum.

Oluşturmak istediğim Content View’in adını örneğimi Red Hat 8 sunucu üzerinden yapacağım için kullanım amacına göre uygun şekilde verip Save yapıyorum.

Yeni olarak oluştu ve “Details” kısmında da görebilirim.

“Version” kısmına tıkladığınızda boş görüyor olacaksınız. Şimdi ilgili repoları ekleyip yeni version ile publish edelim.

Arayüz üzerinde “Yum Content” => “Repositories” => “Add”.

Karşıma sistemde tanımlı repoların listesi geliyor. Listeden Redhat 8 için kullanmak istediklerimi seçip ekranın sağında görünecek olan “Add Repositories” sekmesine tıklıyorum. Aşağıdaki görselde de görülebileceği gibi “List/Remove” kısmına tıkladığımda seçmiş olduğum repolar görülebilir.

Repoları oluşturmuş olduğum Content View’e ekledikten sonra yeni version ile Publish etmem gerekiyor. “Publish New Verion” sekmesine tıklıyorum. Tıkladıktan sonra karşıma yeni bir sayfa açılıyor.

Karşıma gelen sayfada kullanmak istediğim environments’lar için uygun olanı seçiyorum. Öncelikle “Library” olarak ekliyorum ve resim de de görüleceği gibi eklediğim repolar içindeki paket sayılarını da görebiliyorum.

Burada patch yönetimi yapacağınız sunucuları test yada prod olarak ayırıp ayrı ayrı version ile patch’leme yapabilirsiniz. Ben örneğimde test olarak ilerliyorum.

NOT: Eğer Yönettiğiniz ortamda test/prod olarak patch yönetimi özelinde bir ayrım bulunmuyor ise açılan sayfada sıra ile her ikisini de seçebilirsiniz. Öncelikle birini seçip “Promote Version” demeniz gerekiyor. Sonra “Content Views” => “Redhat8_repos” (oluşturmuş olduğunuz content views)=> “Versions” kısmında görünen version’un ‘Actions’ kısmında “Promote” sekmesine tıklayıp diğer environment seçimi de yapıp “Promote Version” demeniz gerekiyor. Böylelikle tek version’a iki environment’ide kullanabilir yapmış olursunuz.

Publish edilen repo’ların durumlarını Task tab’ında da görebilirsiniz.

“Versions” => “Yum Repositories” tıkladığımda oluşturmuş olduğum version içinde eklediğim repoları görebilirim.

Oluşturmuş olduğum Content View’i sunucunun kullanabilmesi için Red Hat Satellite’a register etmem gerekiyor ama tabi öncesinde “Activation Key” oluşturmalıyım.

Ara yüz’de “Content” => “Activation Keys” sekmesine tıklıyorum.

Açılan sayfada “Create Activation Key” sekmesine tıklıyorum.

Kullanım amacıma uygun isimlendirme yaptıktan sonra hangi environment için kullanmak istediğimi seçiyorum. Burada önemli husus aşağıdaki görselde de görüleceği üzere oluşturacağım key hangi content view içinse onu seçmeliyim. Listeden yeni oluşturduğum Content View’i seçip “Save” yapıyorum.

Oluşturduğum Activation Key ekranında ki “Details” kısmında görünen kodu Sunucuları Register etmek için kullanacağım. Aşağıdaki görselde dikkat ederseniz seçmiş olduğum content view’de görünmekte.

Aşağıdaki şekilde ilgili repolarımı seçip enable/aktif ediyorum.

Red Hat Satellite tarafı tamamlandı. “Details” kısmında görünen komut ile sunucuyu Redhat Satellite’a register edebilirim. Böylelikle seçilen repolar aktif olarak gelecektir.

Sunucuya login olup aşağıda şekilde Redhat Satellite’a register ve repo kontrol’ü yaptığımda herhangi bir tanım olmadığı görülür.

subscription-manager identity

subscription-manager status

yum repolist all

Oluşturduğumuz key ile aşağıdaki şekilde register edilir.

subscription-manager register --org="abc" --activationkey="Rhel_8_key"

subscription-manager identity

subscription-manager status

Content view’e atadığımız repolar register sonrası sunucuya otomatik tanımlandığı görülür.

subscription-manager repos

NOT: Normalde repolar otomatik enable gelir. Ek bilgi vermek gerekirse satellite tarafında tanımlı olan bir repo sunucu tarafında disable görünüyor ise sunucu tarafında örnek olarak aşağıdaki şekilde enable veya disable edilebilir.


subscription-manager repos --enable=ansible-2.9-for-rhel-8-x86_64-rpms

subscription-manager repos --disable=ansible-2.9-for-rhel-8-x86_64-rpms

Sunucu artık Red Hat Satellite’a register durumdadır. Şimdi arayüz ürerinden sunucuyu bulup gerekli kontrolü yapalım.

“Hosts” => “Content Hosts” sekmesi tıklanır. Açılan sayfada search kısmında ilgili sunucu aratılıp kontrol edildiğinde sunucuyla ilgili patch, bugfix, security patch, subscription vb. bilgiler görülebilmektedir.

Saygılarımla.

--

--