VMware Explore 2023 Barcelona Günlükleri

Evren Baycan
Turk Telekom Bulut Teknolojileri
6 min readNov 14, 2023

Yıllardır sıramın gelmesini beklediğim bu yıl ise GANTEK Teknoloji sponsorluğunda nihayet gidebildiğim VMware Explore ve Barcelona şehrine dair notlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu arada kayıt için gerekli voucher’ı sağlayan APRO Bilgi Teknolojileri’ne de ayrıca teşekkür ediyorum.

Barcelona gerçekten güzel bir şehir Paris, Roma ve Amsterdam’dan sonra diyebileceğim tek şey hem mimari hem de planlama açısından gerçekten muhteşem bir yer. Şehir tamamen bir disiplin içerisinde Katalan inşaat mühendisi Ildefons Cerda tarafından 1856 sonrasında tasarlanmış. 1850 yıllarında yaşanan nüfus patlaması ile salgın hastalıklar hızla yayılıp ve ortalama yaşam süresi 30'lu yaşlara kadar düşmesinden dolayı Cerda tarafından şehir hijyen ve hareket kolaylığı için ızgara benzeri bir yapıda planlanmaya başlamış. Öyle ki bu tasarım ile tüm binalar standart büyüklükte, ortası boş, maksimum hava, maksimum güneş, maksimum ışık alabilecek şekilde dörtgen biçimli bloklardan oluşturulmuş. Bu sayede sokaklarda maksimum hava sirkülasyonu, aydınlatma ve sokak görüşü sağlanmış.

Ulaşım için kullanılan ana yollarda tıpkı şehir planlaması gibi belli bir disiplin içinde tasarlanmış. Ana caddelerdeki şeritler otobüs-taksi, araç ve bisiklet için ayrılarak trafik sorunu ortadan kaldırılmış. Ayrıca kaldırımlar oldukça geniş tutulmuş.

Uçaktan indikten sonra şehir merkezine ulaşım çok kolay bunun için bir çok alternatif sunulmuş. A1-A2 (bizdeki Havaist benzeri) 46 numara (belediye otobüsü) ve L9S (Metro) alternatifler içerisinde ben PI. Espanya meydanında ineceğimden daha hızlı olan 46 numarayı tercih ettim Plaça de Catalunya tarafına gidecekseniz A1-A2 özel otobüslerini kullanabilirsiniz. NOT: Bu ulaşım araçları için havalimanında bilet satış otomatları mevcuttur.

Barcelona şehir içi ulaşım bizim IETT gibi TMB adında işletme tarafından organize edilmekte. Geçici süreli konaklama için birçok alternatif ulaşım kartı mevcut. Ben T-usual kartını tercih ettim bu kart ile 30 gün için kişi başı sınırsız kullanım hakkına sahip oluyorsunuz. (20 Euro) A1-A2 hariç TMB tarafından organize edilen tüm toplu taşıma araçlarına binebiliyorsunuz. (Havalimanı metrosu dahil)

Yürümeyi seven biri olarak kaldığım süre boyunca sadece havalimanı-şehir merkezi ulaşımı ile Fira Gran Via (VMware Explore) fuar merkezi için toplu taşıma kullandım. Trafik sorunu kesinlikle yok sadece bol bol trafik ışığı var :) Günlük ortalama 35.000 adım atan biri olarak tüm önemli cadde, sokak ve pazarları gezdim. Bu kadar gezilecek cadde ve sokak varken tek sorun 21:00 sonrasında hayatın tamamen durması o güzel mekanların kapanması. Pazar günü özellikle hayat şehirde tamamen duruyor. LIDL ve DIA gibi marketlerde bunlara dahil. Sokakları gayet temiz (balgam, sigara izmariti, sakız, çöp yok) bu da benim için bir gelişmişlik göstergesi. Açıkçası hiç kaba bir işletmeci ya da çalışan ile karşılaşmadım dikkatimi çeken bölgenin çok fazla göç almış olması ve evsiz sayısının çok fazla olması. Küçük dükkanlar ve temel hizmet sektörü genellikle yabancı çalışanların elinde. 21:00 sonrası ara sokaklarda çok fazla göçmen ve evsiz görebilirsiniz. Gözlem yapmayı sevdiğim için gece dönüşte 15–20 dakika kestirmeden otele yürümeye tercih ettim. Sonuçta İstanbul’da yaşıyorum :)

Alışveriş, sokak lezzetleri, hediyelik eşya dükkanları ve ünlü markaların mağazaları için La Rambla caddesinden Diagonal metro istasyonuna kadar olan mesafede yürüyebilirsiniz. Özellikle Plaça de Catalunya meydanında El Corte Ingles alışveriş merkezini size tavsiye ederim. Burası bizim 5M Migros ve Boyner’e benzeyen çok katlı bir alışveriş merkezi. Ama yemeği seven biri olarak La Rambla caddesindeki Merkat de la Boqueria benim favorim her akşam üşenmeden gidip ahtapot söğüşümü ve chorizo’mu yedim :)

Merkat de la Boqueria bizim mısır çarşısına benziyor meyve, sebze, deniz ve şarküteri ürünlerinin her halini bulabileceğiniz bir yer.

Benim gibi deniz ürünlerini seviyorsanız burası gerçekten hoşunuza gidecek bir yer. Tek kusuru oturacak yer bulmak mümkün değil bu nedenle herkes gibi elinizde yiyerek gezinmeniz gerekiyor.

Hediyelik eşya ararsanız da size La Rambla ile Catedral de Barcelona arasında kalan ara sokakları tavsiye ederim. Ben küçük kızım için çok güzel şeyler buldum.

Kısa bir Barcelona turundan sonra gelelim VMware Explore 2023'e kayıt için kapılar 8:30 da açılıyor.

Fira Gran Via fuar merkezi oldukça büyük aslında birden fazla fuar merkezini modüller olarak birbiri ile entegre edip bağlamışlar şöyle ki oturumların olduğu Hall 8'den Hands-on-Lab ya da sponsor alanına ulaşmak yürüyerek 10 dakika sürüyor. Bu alanlar arasında yürürken bildiğiniz sokakların üzerinden (köprülerden) geçiyorsunuz.

Ana oturumların olduğu Hall 8 girişinde geniş bir oturma alanı mevcut. Bu alandaki her koridorda kahve, atıştırmalık ve içecek stantları mevcut. İlk günden sonra açıkçası yoğunluk tahminimin çok üstündeydi. Öğlenleri yemek verildi fakat yoğunluktan yemek mümkün değildi.

NOT: Bu fotoğraflar ilk günün sabahı çekildi o yüzden tenhalık sizi yanıltmasın :)

Bu yılın genel konuları Cloud-Native, AI Ready, SDN, HCI, SD-WAN, Bare-Metal Public Cloud Infrastructure, Private Cloud, SDDC, DR/BC, Telco, Cloud Transformation, Monitoring ve Observability diyebilirim.

Benim ağırlıklı ilgi alanım Edge Computing, AI Ready ve Telco Cloud olduğundan tüm ana ve uzun oturumlara katıldım.

Telco konuları nedense ilgi çekmiyor :)

VMware METNA ekibi ile ikinci günün gecesi Museu Nacional d’Art de Catalunya’da bir akşam yemeği düzenlendi. Çok kalabalık değildi kısa bir süre katılıp sonrasında çevreyi gezmeyi tercih ettim. Çünkü manzarası çok güzeldi.

Sonraki günler Hands-on-Lab ve Sponsor alanları oturum alanlarından daha kalabalıktı. Genelde yeni teknolojiler yerine sponsor hediyeleri daha çok rağbet görüyordu :)

Tüm büyük sunucu, depolama, donanım ve yazılım üreticileri buradaydı. Bu alanı gezmek yeni ürünlere dokunmak onları yerinde deneyimlemek gerçekten çok zevkliydi.

Özet olarak güzel bir şehir, güzel bir hafta, güzel bir deneyimdi. Broadcom dönüşümü sonrası bu güzel etkinliğin tekrar yapılıp yapılmayacağı konusunda şüphelerim var ama eğer 2024 de bu gelenek devam ederse sürekli giden arkadaşların yerine hiç gitmeyen arkadaşlara da fırsat tanınmasını dilerim. Zira 5-10 kez gittiğini söyleyip promosyon kalem, defter telaşına düşen çok kişi gördüm. (İş ortağı arkadaşları organizasyon görevlerinden dolayı tenzih ediyorum)

Bu güzel deneyim için destek olan herkese tekrardan teşekkür ediyorum.

--

--