Çanakkale’den Tatlar

Selma İpek
Türkçe Yayın
Published in
4 min readJul 13, 2021
Assos Antik Kentinden by Selma İpek

Sayın okurlar yeni keşfettiğim lezzetlerle yine ve yeniden karşınızdayım… Sizler için güzeller güzeli Çanakkale şehrinden bazı lezzetler ve mekanlar derledim. Çanakkale’nin görülmesi gereken yerlerini ayrıca bir yazıda paylaşacağım ama ilk önce lezzetler. Haydi buyurun;

1-İlk sırada bence Çanakkale’ye gitme sebebi olacak sardalye balığı var. Çanakkale’ye gitmeden önce bu balığı tatmam gerektiği konusunda çok şey okumuştum. Gittim, denedim ve tavsiye etmekten mutluyum. Sardalye balığını Çanakkale merkezde bir mekanda yedim. Kızartma biçiminde ekmek arasında yeşillikler ve soğanla sunuluyor, yanında da turşu suyu denemelisiniz, beğeneceğinizden şüphem yok…

sardalye by Selma İpek

2-İkinci sırada Çanakkale’nin Ayvacık ilçesine bağlı Adatepe Köyünde yediğim “Manlama” adlı yemek var. Yufkanın içine kıymalı bir karışım konularak pişirilmiş ve üzerine yoğurt ve sosla sunuluyor. Adatepe köyünü çok beğendiğim gibi bu yemeği de çok beğendim. Çanakkale’ye yolunuz düşerse hiç üşenmeyin Adatepe Köyüne gidin mutlaka…

Manlama by Selma İpek

3-Sırada Çanakkale merkezde kordonda tatmanız gereken bir dondurma var. Dondurmacı Doğan adlı mekanda yapılan dondurmalar acayip lezzetli ve bu mekanla ilgili en önemli şey yanı başınızda dondurma külahı pişirmeleri… Sıcacık yeni pişmiş dondurma külahında enfes dondurma çeşitleri, deneyin derim…

Dondurmacı Doğan by Selma İpek

4-Dördüncü sıraya Bozcaada’da yediğim Adatostu koydum. Çanakkale’nin kekik konusundaki ünü tartışılmaz. Kekikli ve kaşarlı tost kesinlikle denemeye değer…

Adatost by Selma İpek

5-Beşinci sırada yine Bozcaada’da denediğim dondurma var, bunu da listeye almadan geçemeyeceğim. İncirli kayısılı Vitamin Ada adlı mekanın bu dondurmasının ödüllü olduğunu duydum ve tavsiye etmekten mutluyum.

Bozcaada dondurma by Selma İpek

6-Altıncı sırada Gökçeada’da Meydani Pastanesinin çok ünlü “Efibadem Kurabiyesi” var. Bu kurabiye ilk olarak Rum kadınlar tarafından yapılmış, tereyağlı ve ortasında badem olan minik bir kurabiye; ağızda dağılıyor ve çok lezzetli. Meydani Pastanesi Gökçeada’ da, Bozcaada’da ve Çanakkale merkezde mevcut buraların hepsinden efibadem kurabiyesi satın alabilirsiniz. Ben bir kutu aldım ve Malatya’ya getirdim, öğrendiğim kadarıyla kutularda bir yıla kadar taze kalabilirmiş, çalışanlar bana böyle söyledi. İsterseniz online olarak da alışveriş yapabilirsiniz.

Efibadem Kurabiyesi

7-Yedinci sırada yine Meydani Pastanesinde denediğim dondurma var. Benim dondurma tutkumu bilmeyen kalmamıştır herhalde:))

Meydani dondurma by Selma İpek

8-Sekizinci sıraya Çanakkale’nin Ayvacık ilçesinde yer alan Assos Antik Kentinin içinde bulunduğu Behramkale Köyünde yediğim “Yanık dondurma” var. Oldukça ilginç bir lezzetti, yanık kokulu bir dondurma.

Yanık Dondurma by Selma İpek

9- Dokuzuncu sıraya gelmişken şunu belirtmemde fayda var bu sıralama asla en iyiden az iyiye doğru yapılmadı. Bu lezzetlerin hepsi birbiriyle yarışır düzeyde iyi, hatırladıkça yazıyorum bu yüzden sıralama mühim değil… Gökçeada’da yediğim bu sakızlı muhallebi ve dibek kahvesi çok lezzetli idi. Çanakkale’ye giderseniz kesinlikle Gökçeada’ya gidin, Rum köylerini gezin ve bu tatları deneyin. Bu arada bu sakızlı muhallebiyi yediğimiz Kafe Garaj adlı mekanın işletmecisi Rum beyefendi o kadar misafirperver ve sıcakkanlı biri ki, oradayken içten içe bu mekandan mutlaka bahsedeceğim demiştim. Mekanın manzarası da muhteşem, yemyeşil bir ovayı yukardan izliyorsunuz…

Gökçeada sakızlı muhallebi by Selma İpek

10- Gökçeadaya gitmişken kekik almayı, oğlak tandır yemeyi de unutmayın. Öğrendiğim kadarıyla Gökçeada küçükbaş hayvan eti yemekleri ile ünlü çünkü burada hayvanlar doğada gezinerek besleniyor yani gezen koyun eti:) Gökçeada Merkez Lokantasında oğlak tandır denemeyi unutmayın…

11-Veee en son “Peynir Helvası”… Çanakkale merkezde peynir helvasını işin ustası Kadir Usta’dan yemek de nasip oldu çok şükür. Pandemi dönemi sebebiyle al götür biçimde servis ediliyordu. Bu yüzden helvayı aldık kordonda oturup yedik. Fotoğrafın ışığı gece olması sebebiyle çok iyi olamadı maalesef… Tavsiye ederim gidin ve yiyin…

Peynir Helvası by Selma İpek

Çanakkale ile ilgili ön plana çıkan tatlar böyle ancak Çanakkale’nin domatesi de ünlü, salatalığı efsane , meyveleri şahane… Ben bu şehri acayip sevdim sizlere de mutlaka gidin görün derim, tadını çıkarın.

Seyahatlerinizi yavan bir biçimde klişe aktivitelerle geçirmeyin. Anın tadını çıkarın ve yanınızda en iyi arkadaşınız olsun, benim can arkadaşım yanımdaydı ve çok eğlendik. Sizler de Yeşilyurt Köyünde manzara izleyerek karadut şerbeti için, Asos Antik Kentine yürürken koruk suyunun verdiği ferahlığı hissedin ve dondurma denemekten kaçınmayın derim…

Yazılarımı beğendiyseniz sizler de sosyal medya hesabınızdan paylaşabilirsiniz, alkışlamayı unutmayın sevgiler S.İ.

--

--

Selma İpek
Türkçe Yayın

Politics and Social Science PhD Student / Writer on Medıum / Accounts:Instagram 👉🏻ipek_selma_