Çocuklar İçin Robotik Kodlama

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın
Published in
2 min readMar 31, 2020

Son zamanların konusu kesinlikle yazılım ve robotik gelişmeler. Bir ülke politikası olarak bu alanlarda gelişim göstermemi gerektiği konusuna kesinlikle katılıyorum. Eski bir yazılımcı olarak algoritma yetisinin yazılım dışında bile ne kadar işe yaradığı konusunda neredeyse her gün kanıtlar görüyorum. Ancak bu yazıda bahsetmek istediklerim, nasıl robotik kodlama eğitimi verileceği değil, ki alanım ve bilgim değil, bu konunun altının boşaltılmaya başlaması üzerinedir.

Bu konu üzerine bir süredir kafa yoruyorum. Neden bu kadar kafana taktın derseniz, net bir cevabı yok. Belki de ilgilerim doğrultusunda algıda seçicilik oluşmasıdır. İk takıntım evimin çok yakınlarında olan bir ana okulunun önünden geçerken oluştu. Kapıda büyük harflerle “Robotik Kodlama” yazıyordu ve tabii ki her yerde robot resimleri. Buranın bir ana okulu olduğunun altını tekrar çizmek isterim.

Buraya kadar her şey normal olabilir. İleri düşünceli bir ana okulu sahibi geleceği görmüş ve bu alanda kendini geliştirmiş bir ana okulu öğretmeni bulmuş ( ! ) diye düşündüm. Ancak algıda seçicilik oluştu bir kere. Bir çok ana okulunun kapısında, internetteki reklamlarında bu ifade yer almaya başlamış bile.

Çocuklar İçin Robotik Kodlama

Bu eğitimin çocuklarımıza verilmesini gerçekten canı gönülden isteyen biriyim. Hatta bu konuda ciddi çalışmaları olan ve bence çalışmalarının takip edilmesini gerektiğini düşündüğüm code.org için zamanımı harcayarak Türkçe’leştirme çalışamaları yaptım ki çocuklar kodlama öğrenebilsin.

Ancak benim bu konuyla ilgili korkum durumun marketing sloganına dönüşmüşmesidir. Yani her ana okulu ne hikmetse konu özelinde kendini geliştirmiş ve çocuklar için robotik kodlama eğitimi verebilecek ana okulu öğretmenleri bulmayı başarmış. Ya da popüler eğitimleri verildiğini söyleyip, zaten çocuklara anlatılıyor ne olacak ki mantığı güdülüyor olabilir mi ?

Açıkçası çocuklara kodlama eğitimi verilmesi bizim için ülke politikası olması gerekiyor. Bu konuda kafamda bir soru işareti bile yok. Hatta kendimize örnek olarak alabileceğimiz Finlandiya ve Estonya bulunuyor. Ancak bana göre bu işe çocukları eğitmekten önce hoclarımızı eğiterek ve yetiştirerek başlamalıyız.

Kodlama alanında kendini geliştirmiş ve dahası bu konuyu çocuklara anlatabilecek yetkinlikte gerçekten hocalarımız var mı ? Belki de ben bu konuda bilgisiz kalmışımdır. Eğer konu hakkında bilgisi olan varsa beni bilgilendirebilir mi ?

Özetle

Konuyu özetlemek gerekirse çocuklar için robotik kodlama eğitimi verebilmek adına ilk etapta, bu eğitimi vermesini beklediğimiz öğretmenlerimizi eğitmemiz ve bu konuda eğitim verebilecek noktaya getirmemiz gerekiyor. Yoksa sadece öğretmenlerimizin kendi araştırmalarına ve kişisel yeteneklerine bırakırsak bir ülke politikasından çok ana okulu reklamları olarak kalacaktır. İyi bir öğretmene denk gelen çocuklarımız şanslı olacakken diğerleri sadece marketing kurbanı olacaklar.

Dediğim gibi ben bu yazımda konu hakkındaki çekincelerimi dile getirdim. Eğer konu özelinde bilgisi olan varsa yorumlarını almak isterim.

Kaynak : http://ayhankorkmaz.net/cocuklar-icin-robotik-kodlama/

--

--

Ayhan KORKMAZ
Türkçe Yayın

Elektrik Elektronik Mühendisi — Blogger — Teknoloji Meraklısı — #Üretkenlik Hayranı — Eski Girişimci — Yeni Beyaz Yaka