100 Gün 20 Kitap Projesi ve Eylül Ayı Seçkilerim.

Mahişeker Polat
Türkçe Yayın
Published in
3 min readAug 30, 2020
Instagram’da www.instagram.com/100gun20kitap linki ile challange gruplarına katılabilirsiniz.
www.instagram.com/100gun20kitap sayfasından challange gruplarına katılabilirsiniz.

Herkese merhaba. Yakın zamanda başlatmaktan gurur duyduğum yeni bir projeyi sizlerle paylaşmak istedim. 100 gün 20 kitap. Yeni yeni bir huy geliştirdim. Aklıma zekice bir fikir geldiğinde ya da bu fikrin zekice olduğunu düşündüğümde , web sitesi domaini alır gibi Instagram adı alıyorum. Zira Instagram kendi başına bir web sitesi kadar kuvvetli ve trafik çeken bir mecra.

100 Gün 20 Kitap Nedir?

100 gün 20 kitap , amacı okuyarak kendini geliştirmek ve hayata farklı perspektiflerden bakma konusunda gönüllü olan tamamı ile spontane gelişmiş bir kitap okuma grubu. Amacımız 100 günde neler yapabileceğimizi ve bir birimize ne kadar ilham olabileceğimizi görmek. Şu an grupta 50 kişiyiz. 50 kişi de kitap okumaya başlamadan önce , kendisi haricinde 3 kişiye meydan okudu. Okumaya başladığı ilk kitabın görsellerini hikayesinde paylaştı ve birbirlerine ilham oldular.

Nasıl Katılabiliriz?

Şu anda 11. günümüzdeyiz. 3. kitabımıza geçtik. Eğer ben size yetişebilirim diyenler varsa , Instagram hesabımıza bekliyoruz. (www.instagram.com/100gun20kitap). Yetiştiremem diyenleri ise paylaşarak bu kültüre sahip çıkmalarını bekliyoruz.

Peki Mahişeker Eylül Ayında Okumak İçin Hangi Kitapları Seçti?

Öncelikle ben bir kitabı okumaya başlamadan önce mutlaka, YouTUBE ve 1000 kitap uygulaması üzerinden kitapları araştırıyorum. Yorumlarına bakıyorum. Bu ay için araştırdığım ve yorumlarını beğendiğim kitapları sizin içinde sıralamak istedim.

Dört Anlaşma — Don Miguel Ruiz

Kitap özet olarak daha farkında ve iyi bir hayatın nasıl mümkün olabileceği konusunda içinde dört anlaşmayı barındırıyor.

Kullandığın Sözcükleri Özenle Seç.

Hiçbir Şeyi Kişisel Algılama.

Varsayımda Bulunma.

Daima Yapabildiğinin En İyisini Yap.

Kimileri bu kitap hakkında klişelerden bahsederken, kimileri ise gerçekten düzenli bir şekilde bunları uyguladığında hayatının değiştiğini söylüyor. Hatta bu kitap ile ilgili aşırı mistik YouTUBE videoları var. Dikkatimi çektiği için Eylül ayında okuma listeme aldım.

Görme Biçimleri- John Berger

Bu kitabı Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünde okuyan bir arkadaşımdan görmüştüm. Bir süredir tarihi eser niteliği taşıyan birçok tablo dikkatimi çekmeye başladı. Özellikle modern sanatın , Barış Özcan sayesinde erken yaşta zihnime yerleşmesi ile beraber , sanata bakış açımı geliştirmek için bu kitabı okuma listeme almaya karar verdim. Berger okumanın muhteşem bir ayrıcalık olduğundan ve içerisinde bulunan denemelerin çok besleyici olduğundan bahsediliyor. Neden olmasın? Şans vermeliyim.

Cesur Yeni Dünya — Aldous Huxley

Bu kitabı bu yaşıma kadar okumadığım için utanıyorum. Fakat bir dönem çok popüler olmasından mütevellit uzak durduğum bir kitap oldu. Hayvan Çiftliğini okuduktan sonra beğenirseniz bunu da okuyan demişlerdi bir yerlerde kulağıma çalınmış. Kitap, Shakespeare’in Fırtına eserinde geçen bir konuşmadan ismini almaktaymış. Sheakespeare’in zamanında “brave” kelimesi “güzel” anlamına geliyormuş, yani asıl manası “Güzel Yeni Dünya” imiş. Büyük bir merakla Eylül Ayı okuma listeme koymuş bulunmaktayım.

Orta Zekalılar Cenneti — Livaneli

Livaneli gerek müziği gerekse eserleri ile beni kendisine bağlayan bir yazar. Bu eserini Pandemiden önce kitap fuarından almıştım. Benim kitaplığımda her kitabın bir bekleme süresi vardır. Zamanını bekler. Bu kitapta onlardan bir tanesi. Kitabın içerisinde popüler kültürün yozlaştırdığı Türk Halkının eksikliklerinden bahsediliyor. Kısa kısa birçok yazı var içerisinde. Yorumlara biraz göz gezdirdiğimde Livaneli’nin yine harikalar yarattığını görüyorsunuz. Merakla sırasının gelmesini bekleyeceğim.

Otostopçunun Galaksi Rehberi — Douglas Adams

Bu yazarı açıkcası, Elon Musk , Türkiye gündeminde çokça görünmeye başladığında fark ettim. Kitaplığıma popülerliği bittiğinde koydum ve onunda zamanının gelmesini bekledim. Özellikle felçli bireyler için geliştirmiş olduğu implanttan sonra bu adamın kafasında neler var diye merak ettim ve hayranlıkla okuduğu ve önerdiği bu kitabı okuma kararı aldım.

Umarım sizlerinde kitap okuma şevkini kabartmışımdır diyor ve kelimelerimin sonuna geliyorum. Eylül ayı hepimiz için sağlık ve huzurla geçsin. Verimli Günler..

--

--