12 Ayda 12 Yeni Alışkanlık Nasıl Kazanılır?

Seda Bozlanba
Türkçe Yayın
Published in
2 min readFeb 23, 2020

Yaklaşık 3 yıldır kendimin en iyi versiyonunu bulmak için çabalıyorum. Ne yazık ki uygulaması yazmadığım kadar kolay olmuyor. Çoğu zaman bırakıyorum, çırpınıyorum, direniyorum, yeniden başlıyorum. Ama pes etmiyorum. Ayın sonunda o alışkanlığı kazanmış oluyorum.
Ciddi anlamda hayatını iyileştirmek istiyorsan kimsenin sihirli değnekle muhteşem sabahlara uyanmanı sağlamayacağını öğren. Bir şey iyi gelecekse senin sayende.

Bu fotoğrafı koymamın sebebi kendimi en çok yorduğum ve en çok geliştiğim zamanlardı. Seni de gaza getirecek bir fotoğraf varsa telefon ekranına koy ya da başucuna.

1- HER AY BİR ALIŞKANLIK

Güzel şeyler bir an da olmuyor. Edinmek istediğin alışkanlığı 3 gün yapınca o alışkanlığı kazanmış olmuyorsun. Bunun için en önemli taktik TEKRAR ETMEK, TEKRAR ETMEK VE TEKRAR ETMEK.
Mümkünse aynı saatlerde. Örnek verecek olursam Ocak ayı alışkanlığım 40 sayfa zinciri kırma idi. Her sabah erken kalktım, kahvaltımı yaptım ve daha sonra aynı yerde, -yatağımda- aynı saatte kitap okudum. Şubat ayının sonlarındayız. Ve benim kahvaltı yaptıktan sonra aklıma gelen ilk şey birazdan kitap okumam gerektiği. Çünkü beynimi buna alıştırdım.
Bir alışkanlığı kazanmak için 21 günün yeterli olduğu söyleniyor. Bunu 30 gün yaptığında o alışkanlığı edinmeme ihtimalin neredeyse yok.

2- YENİ BİR ALIŞKANLIK EDİNMEDEN DİĞERİNE BAŞLAMAK

Eğer Ocak ayında kitap okumayı her gün yaptığım bir rutin haline getirmeseydim Şubat ayında hala kitap okumaya çalışıyor olsaydım, aynı zamanda başka bir alışkanlıkta edinirken daha çok zorlanacaktım. Kendimi 2 alışkanlık için yoracak ve zorlayacaktım. Baktığın zaman 40 sayfa kitap okuma ve şubat ayı hedefim olan meditasyon yapmak çokta yormuyor gibi gözükebilir. Dediğim gibi her gün yapabilmek meziyet. Bir alışkanlığı edinmeden diğerine başlamak seni yormaktan başka bir işe yaramaz.

3- EN ÇOK KENDİNİ TAKTİR ET

İnsan en çok kendine acımasız davranır. Başkasının yaptığı ufak şeyleri alkışlar, kendinde olan şeylerin daha fazlasını ister. Başkası x yaptığında elleri acıyana kadar alkışlar, aynı x’i kendisi yaptığında ise “herkes yapıyor zaten” olur. Senin çabanı en iyi sen bilirsin. En çok kendini alkışla.
Güzel işler yaptığımda kimseyi beklemem, kendim alkışlarım.
Yeri gelmişken geçenlerde Youtube kanalım 1000 aboneye ulaştı.

Tabi ki sen bu yazıyı alkışlamadan önce ben kendimi alkışlayacağım.

Alkış Seda’ya 👏

Bana yazabilirsin.

Instagram: https://www.instagram.com/bozlanbaseda/

--

--