20. Yüzyıl Müziği — Mishima/Closing, Philip Glass

Goktug
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJan 10, 2021
okurken dinlemek isteyenlere, https://sptfy.com/9zOi / https://youtu.be/iLLB0elriL0

Parça, başlangıcından sonunda kadar bana başarıların yakın olduğunu, istenilenlerin kazanıldığını hissettiriyor. Enstrüman kullanımı, kullanım şekli, sırası, tarzı vs. tamamıyla bir bütün oluşturmuş. Belki bu durumu yazıya dökerken zorlanıyorum ama içimi gurur ve umutla dolduran bir eser. Bütün kazanılan deneyimlerin, atlatılan zorlukların, kayıpların ve kazançların sonunda ulaşılan ferahlığı yaşıyorum bu parçayla. Philip Glass o kadar temiz bir şekilde aktarmış ki bu duyguları bana da yaşattırıyor…

Japon yazar Yukio Mishima’nın hayatını anlatan filmin müziklerini yapmış olan Philip Glass, Mishima/Closing parçasıyla da filmi sonlandırıyor.

Hakkında önceden de yazdığım Philip Glass, 20.yüzyıl son döneminin en önemli ve etkili bestecilerinden biri olarak görülüyor. Mishima dışında birçok filmin de müziğini yapmış ve Kundun (1997), Saatler (2002), Skandal (2006) filmlerine yaptığı müzikler üzerinden de Akademi Ödüllerine adaylık gösterilmiştir. Altın Küre ve BAFTA ödüllerine sahip olan Glass, ‘’minimalist’’ olarak tanımlanırken, o kendini ‘’yinelenen yapıların bestecisi’’ olarak tanımlar. Eserleri bazı müzisyenler tarafından sample olarak kullanılmış, ayrıca kendisi sanatsal müziği halkla buluşturan bestecilerden biri olarak kabul edilmiştir.

Mishima/Closing, ne kadar dinlesem de bana yaşattığı duygular asla eskimiyor, o mutluluğu, başarıyı, ferahlığı tamamıyla hissedebiliyorum. Böylelikle Philip Glass, bana bu parçayla da profesyonelliğini bir kez daha kanıtlamış oluyor. Film’in konusuna uygun bir şekilde hazırlanmış olan bu beste, yerinde bir karar olarak film’in trajik kapanış sahnesine tam uyum sağlıyor…

--

--