2020 Model Mercedes CLA 200 Fiyatına YouTube Kanalı Satmak?!

Tarık Çayır
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJun 10, 2020

Bir seri girişimci tarafından YouTube kanalınızın satın alınmak istenildiğini bir düşünün. Hem de fena bir fiyata değil. Kısaca 2020 Model Mercedes CLA 200 alabilecek bir fiyata.

Sahi ne yapardınız?

4 yılın sonunda tahmin ettiğim gibi bir teklifin gelişmesi mutluluk ve umut verici. Geçen ay yazdığım blog yazımda bir başka ön görümü dile getirmiştim. Belki bu blog yazısı süreci hızlandırdı, pek emin değilim ama başarı — motivasyon denklemine artık şaşırmıyorum.

Konuştuğun değil ortaya çıkardığın ürün kadar değerlisin.

Gerçekten YouTube kanalını almak istiyorum

İlk başlarda pek ciddiye almadım. Malum uzun süreden beri Donanım Haber mezarcılarından hallice al-sat yapan kanallardan sebep muzdariptim.

Haliyle ben de ilk başlarda ciddiye almadım. İlgili kişi LinkedIn’den de ulaşınca işin biraz rengi değişti.

Süreci başlatıp, görüşmeye başladık.

Kanalın hedef kitlesinden istatistiklerine, mevcut içerik stratejisinden yeni yayınlanacak içerik stratejisine kadar detaylı olarak toplam 3+1 görüşme yaptık.

Görüşmeler fena geçmedi. Aslında görüşme daha çok sohbet havasında seyretti.

Hatta sohbet sırasında ülkeleri dahi kurtardığımız oldu.

Fena sayılmayacak bir teklif aldığımı söyleyebilirim. Teklifi açık açık yazmaktansa bir benzetme yapmanın iyi olacağını düşünüyorum. 2020 Model Mercedes CLA 200 alacak bir fiyata eş değer.

Şartları oldukça ağırdı. Sonuçta Mercedes de sıradan bir araba değildi..

Mero’nun da içinin yana yana bedelini ödediğini herkes gibi ben de biliyordum. Mercedes’e binmenin bir bedeli vardı. Sonuçta rakipleri tarafından yenilenemeyen bir arabadan söz ediyoruz.

On sekiz yaşında, altında Mercedes,
Rakibi onu hiç yenemez
Bugünün yarını olabilir
Ama kimse bana sözü veremez

Bu süreçteki bedelim de bir hayli çok ağırdı.

Benden çok kanalı satın alınmak istediği apaçık ortadaydı. Teklifin en büyük pürüzü ise YouTube’a 3 yıl ara vermem gerekecekti.

Uzlaşmak istedim, hatta bu süreyi aşağıya dahi çekmeye çalıştım.. Ama maalesef istediğim gibi süreç gelişmedi.

Teklifi duyar duymaz Murat Övüç gibi dalgalandım. Bu süreçte sadece Hatçam’ı göremedim..

Neden YouTube kanalım satın alınmak istedi?

Neden satın almak istediğini merak ediyordum.

Aslında bunun cevabını çok iyi biliyordum. Düşünmediğim başka bir şey var mı yok mu diye merak motorum kısa sürede istediği cevabı almıştı.

Yoksa bir Mercedes CLA 200 alacak parayı teklif etmesi pek mantıksız olurdu.

YouTube kanalımın gizli gücünü fark eden ve nereye gitmek istediğini bilen bir kişi ancak bunu satın almak isteyebilir.

Bu süreçte de ortaya koyduğu katma değere göre gelişti ve değerlendirildi.

Aslında bir çok kişi tarafından bilinmeyen gizli özelliklerinden dolayı satın almak istediği bariz ortadaydı. Tahmin ettiğim cevaplar ile karşılaşınca biraz tebessüm ettiğimi gizlemeyeceğim..

YouTube kanalımın gazeteci kimliğine benzer bir kimliği var. Bu kimliğin açamayacağı bir kapı yok. Bu zamana kadar da olmadı.

İstediğiniz herhangi bir x şirketin x departmanındaki x yöneticinin kapısını çok rahatlıkla açabilir.

Haliyle böyle bir gücün satın alınmak istenmesi pek manidar ve mantıklı.

Peki kanalı satacak mıyım?

Hayır.

En azından şimdilik.

YouTube’da yapmak istediğim şeylerin sadece %10'unu yaptım. YouTube’u 3 sene sonunda tam anlamıyla kavramışken. Tam uçuracakken elimden kayıp gitmesine şimdilik izin vermem.

Tabii burada teklifin şartları da çok etkili oldu.

Hatta bir an duygusal mı davranıyorum acaba diyerek sürece tanıdıklarımı bile dahil ettim. Girişimini satan girişimci arkadaşımdan, yeni yatırım almış arkadaşıma, yazılımcılardan sosyal çevreme kadar herkese danıştım.

Neyse ki ezici bir oranla benimle aynı şekilde düşündüklerini gördüm.

Teklifin şartları istediğim bir şekilde değiştirilseydi satardım.

Bu şartlarda elimdeki kuşun hızlı bir şekilde uçmasına izin vermek pek anlamsız.

En azından şimdilik.

İyi bir teklif gelirse neden olmasın?

Duygusal davranmıyorum. Yaptığım işteki gerçekliği göremeyecek kadar aptal ve aşık değilim. Sadece satabilme ihtimalini düşünerek yarın yokmuş gibi seviyorum.

Not: 3 Mercedes’e satardım. Kırmızı, Siyah ve Füme.

--

--

Tarık Çayır
Türkçe Yayın

YouTube İçerik Yapımcısı ve İçerik Üreticisi @caykahveinsan , @caykahvestudyo YouTube Stüdyosu’nun Kurucusu