AirPods Max

CAN PEKSÖZ
Türkçe Yayın
Published in
5 min readJan 6, 2023

Stüdyo kalitesinde ses deneyimi, çılgınca…
Uzun süredir almayı planlayıp sonunda kavuştuğum Apple AirPods Max…

Apple’ın HI-FI kulaklığında yaşadığım deneyimleri, kelimelerle ifade edebildiğim kadarıyla sislerle paylaşmaya çalışacağım. “Kelimelerle” demek istiyorum çünkü bu hissiyatı ifade edebilmek gerçekten de çok zor. En azından normal bir tüketici için…

Bu yazımda sizlere AirPods Max’in özelliklerinden ziyade, kullandığım süre boyunca yaşadığım olumlu ve olumsuz deneyimlerden bahsedeceğim. Zira özellikleri Apple’ın web sitesinde detayları ile aktarılmış durumda.

Yine de kısaca bahsetmek gerekirse AirPods Max; enstrumanların en ince detaylarına kadar duyabildiğiniz, her bir beat’i ve bas titreşimini hassas bir şekilde algılayabildiğiniz, yüksek kalite müzik deneyimi sunan kulak üstü kulaklık…

Ses Seviyesi

İlk olarak bu gibi HI-FI kulaklıklar yüksek ses müzik dinleyenlerin ilk başta hayal kırıklığı yaşayacağı kulaklık tipleridir. AirPods Max, Bang Olufsen, Bose, Behringer ve bu gibi üst düzey kulaklıklar donanımlarının zarar görmemesi için yüksek seste müzik dinletisi sunmazlar. Apple kullanıcı deneyimini optimumda tutmuş ancak biraz daha esnek davranılması gerekebilirdi. Lakin bu durum kulaklıktan dışarıya ses çıkmasına sebebiyet verebilir diye düşünmüş olabilirler.

Ses Kalitesi

Bass… Bunu anlatabilmek maalesef çok zor, ancak kendi yorumlarımı ifade etmeye çalışacağım. Bass kalitesini şöyle ifade edebilirim: Bir sinema salonunda olduğunuzu hayal edin. Patlama sesi duyduğunuzda bass içinizi titretir. İşte bu deneyimi bir kulaklığa entegre ettiklerini düşünün. Böyle bir his deneyimi sunuyor.

Ek olarak; titreşimler kulaklık ped’lerine aynı anda dağıtılmıyor. Titreşim her bir ped için(sağ sol ayrı) yukarıdan aşağıya, sağdan sola dalganan biçimde yayılıyor. Sanki her iki kulağınıza sub bass yerleştirilmiş gibi bir deneyim yaşatıyor.

Her ne kadar odyofil olmasam da küçüklüğümden beri müziğe ve kulaklıklara ilgi duymuşumdur. Fazla derine inmeden Tiz’lerden de bahsetmek istiyorum. İlk dinlediğim zamanlarda tizlerin yüksek olduğunu ve ses ayarı yapmam gerektiğini düşünmüştüm.

Ancak zaman ilerledikçe her kulaklıkta olduğu gibi bu kulaklığın da bir dinamiği olduğunu düşündüm ve herhangi bir ekolayzer ayarı yapmadım. Kulaklığın dinamiğine alıştıktan sonra, vokaller ve enstrumanların muhteşem bir uyum içinde olduğunu fark ettim. Yani Tiz’ler ile Bas’lar arasında ideal bir uyum yakalanmış ve çok dengeli bir ses elde edilmiş.

Ses Değerlendirmesi

Günümüzde müzik uygulamalarında şarkı kayıtlarını en yüksek şekilde dinlemek maalesef fazla internet kullanımına sebep oluyor. Ancak HI-FI bir kulaklığı da siz de hak vereceksinizdir ki, düşük kalitede dinlemek insanı biraz üzüyor. Dolayısıyla, “Kayıpsız, Dolby Atmos” özellikleri ile “stüdyo kalitesinde müzik” kalitesi sunması nedeniyle son dönemde “Apple Music” kullanıyorum.

Kulaklığı denemek ve yorumlayabilmek adına birçok farklı türden şarkı dinlemeye çalıştım. Rihanna’nın “Black Panther” filmi için çıkardığı “Born Again” şarkısını da dinledim. Bu şarkının mix&mastering’inin çok kaliteli yapıldığını daha önce duymuştum. Ne yazık ki, her kulaklıkta şarkıların farklarını anlamak pek de mümkün olmuyor. AirPods Max ile bu şarkıyı dinledikten sonra yaklaşık 5 dakika kadar hiçbir şey yapamadım. Kilitlendim kaldım adeta. O an “Ben daha önce ne dinliyormuşum!?” gibi bir bir hisse kapıldım.

Çeşitli kulaklıklarda, bir çok farklı şarkı dinleme fırsatı yaşadım. Ancak böyle bir hissiyata hiç kapıldığım olmamıştı… Teknik detaylara değinmeden, normal bir kullanıcı ağzından ancak bu şekilde deneyimlerimi ifade edebiliyorum.

Transparan Mod

Transparan moddan özellikle bahsetmek istiyorum. Şimdiye dek denediğim kulaklıklar arasında transparan modu en başarılı kulaklık olduğunu düşümüyorum. Öyle ki, dışarıdaki sesleri sanki bir fısıltıymış gibi dinlediğiniz şarkının altına yerleştiriyor. Şarkıyla aynı seste vermiyor. Sanki back vokal, mikrofondan size bir şeyler söylüyormuş gibi düşünebilirsiniz. Çılgınca tasarlanmış ve çok ince düşünülmüş. Kulaklıkta açık ara farkla en beğendiğim özellik diyebilirim.

Aktif Gürültü Engelleme

Yüksek bir basınç oluşuyor. AirPods Pro ile kıyaslandığında çok basınçlı hissettiriyor. Tabi ki bunda ped’lerin kulağı çevreleyip pasif gürültü engelleme yapmasının da mutlaka etkisi bulunuyordur. Bose QuietComfort 35–2 ile kıyasladığımda Aktif Gürültü Engelleme özelliğinin Apple’dan daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Henüz denemesem de çevremdeki insanlardan da Sony XM5 kulaklığının da çok iyi derecede aktif gürültü engelleme yaptığını duyuyorum. Maalesef Apple, 2 yıl önce çıkarmış olduğu AirPods Max kulaklığı ile bu konuda güncel teknolojiden uzakta kaldı.

Rahatlık

Kafa bandı file şeklinde yapılmış. Hem terlemeyi önlüyor hem de kafada tek bir noktaya baskı yapmıyor. Kulak pedleri de kulağı çevreliyor dolayısıyla baskı yapmıyor. Kulaklık 384,8 gram ağırlığında olmasına rağmen, belirli noktalara baskı yapmıyor. Bu da ağırlığın dağıtılması üzerinde ne kadar çok çalışıldığının ve mühendislik harikası olduğunun bir göstergesi…

Hiç çıkartmadan (3 saat ve üzeri) uzun kullanımda sizi ter içinde bırakmıyor. Ayrıca manyetik kulak pedleri sayesinde, pedleri çıkarıp istediğiniz zaman temizleyebilirsiniz. Üstelik kulak kapları kafa bandından tamamen ayrılabiliyor. Böylece kafa bandını da temizleyebilir ilk günkü görünüme kavuşabilirsiniz.

Apple Ekosistemi

Apple ekosisteminde bulunmak harika bir şey. Kullanmakta olduğunuz cihazlar eğer Apple ise, cihazlar arasında geçiş yapmak oldukça kolay.

Kılıf

Her özelliğini överek anlatabileceğim, böylesine güzel bir kulaklığın en büyük dez avantajı maalesef kılıfı… Adeta hayal kırıklığı. Yüksek fiyatları nedeniyle neredeyse tüm cihazlarımıza ekstra koruyucu eşyalar alıyoruz. HI-FI kulaklıkların neredeyse hepsinde mutlaka sert koruyucu kılıf kullanılmakta. Ancak AirPods Max bir farklılık yaparak yalnızca kulak kaplarını koruyan(!) deri bir kılıf ile birlikte satışa sunuldu.

Bu kılıfın önemli bir özelliği var. Manyetiklik özelliği sayesinde kulaklık kılıfa girdiğinde “Pasif” moda geçiyor ve şarj tüketimini minimuma indiriyor. Sırf bu nedenle kulaklığın üzerinde herhangi bir açma-kapama butonu da bulunmuyor. İlginç bir tasarımla Apple yine farkını ortaya koysa da, geleneksel bir sert kap ihtiyacını hissetmeye devam ediyorsunuz. Çünkü bu kılıfın kulaklığı korumak gibi bir yeteneği yok. Sadece çizilmelere karşı bir etkisi mevcut.

Son Olarak

Bu gibi ürünlerde fiyat performans değerlendirmesi yapmak ne kadar doğru olur bilemiyorum. Ancak AirPods Max, sınıfındaki kulaklıklara göre pahalı denilebilecek seviyede bir kulaklık. Güncel fiyatı 4 Ocak 2023 tarihinde 14,499TL.

Alternatif olarak Sony XM5 ve Bang&Olufsen H9 modelleri düşünebilinir. Ancak Apple ekosistemindeyseniz, aradaki fiyat farkını vererek HI-FI müzik deneyimini bir adım öteye taşıyabilirsiniz.

Sony XM5 vs Apple AirPods Max karşılaştırması çok yakında…

--

--

CAN PEKSÖZ
Türkçe Yayın

Software Engineer / IT Porject Manager — #GüncelOl