Ajanda Kullanmak

Cansu Kula
Türkçe Yayın
Published in
2 min readFeb 27, 2022

Kendimi bildim bileli defter tutmayı, planlama yapmayı, yapılacakları maddelemeyi hep çok sevdim. Kalem kağıtla haşır neşir olmak, kafamdakileri yazıya dökmek bana hep iyi hissettirdi.

Doğru düzgün bir şekilde ajanda kullanmaya ise 11. sınıfta başladım. O gün çalışmam gereken dersleri, çözmem gereken testleri, tamamlamam gereken konuları yazıyordum. Yapmam gerekenleri önümde somut bir şekilde görmek odaklanmama yardımcı oluyordu. Kafandaki karmakarışık yapılacaklar listesini yazıya döktüğünde ve böylece yapman gerekenleri somut olarak gördüğünde aslında o kadar işin olmadığını fark ediyorsun.

Photo by Hope House Press - Leather Diary Studio on Unsplash

Ajanda tutmak, zamanımı daha doğru yönetmemi ve daha planlı olmamı sağlıyor. Çalışmam gereken dersler, girmem gereken çevrimiçi toplantılar, yapılması gereken ev işleri, arkadaş buluşmaları, okumam gereken kitaplar ve kafamı kurcalayan ne varsa ajandama yazıyorum. Bu sayede büyük resmi görebiliyorum ve günümü veya haftamı daha rahat bir şekilde organize edebiliyorum.

Ajanda tutmanın pek çok farklı yolu var. Bilgisayarınızın ya da telefonunuzun notlar ve takvim kısmını kullanarak, özel olarak hazırlanmış ajanda uygulamalarını kullanarak, kendi ajandanızı oluşturarak ya da hazır ajandaları kullanarak ajanda tutabilirsiniz. Uzun bir süre basit bir defterde kendi ajandamı oluşturdum, şimdiyse haftalık hazır bir ajanda kullanıyorum. Aklıma anlık olarak gelen şeyleri de telefonumun notlarına yazıp uygun olduğumda ajandama aktarıyorum. Hangi şekil ajanda tutmanın size en faydalı olacağını ise bence en doğru şekilde hepsini deneyerek öğrenebilirsiniz. Daha sonra da birkaçını birbirine entegre edebilirsiniz.

Ajanda kullandıkça benim için en uygun yöntemin haftalık hazır bir ajanda kullanmak olduğunu gördüm. O hafta yapmam gereken her şeyi sayfanın sonundaki notlar kısmına yazıyorum ve günlerimin müsaitliğine göre planlıyorum. Yaptıkça üzerlerine tik atıyorum. Tamamlanan görevleri somut bir şekilde görmek motivasyonumu artırıyor.

Ajanda kullanmak hayatınızı kökten değiştirmeyebilir ama aklınızın daha rahat olmasını sağlayacağına şüphem yok. Siz de farklı ajanda kullanma yöntemlerini deneyerek kendinize en uygun yöntemi seçebilir ve günlerinizi planlayarak daha organize olabilirsiniz.

--

--

Cansu Kula
Türkçe Yayın

Kişisel gelişim, sürdürülebilirlik, mühendislik, farkındalık https://linktr.ee/cansukula