Akıllı Not Nasıl Tutulur?

Hatice Avcı
Türkçe Yayın
Published in
3 min readJun 16, 2022

Cornell Not Tutma yöntemi hakkında bilmen gerekenler!

Photo by Cole Parsons on Unsplash

Bazen eski yıllara dönüp baktığımda keşke ağacı kesmek için uğraşırken bazı insanlar bizi baltayı bilememiz için uyarsaydı. Şimdi kim bilir nasıl biri olurdum!

Ünlü fizikçi Richard Feynman insanın yaratıcılık için sürekli not alması gerektiğini söylüyor. Kesinlikle o kadar haklı ki. Bu konuyu bu kadar uzun süre sonra fark ettiğim için çok pişmanım. Ama şimdiye kadar el yordamıyla bulduğum yolu daha akıllı adımlarla gitmek için çaba gösteriyorum. Gelelim bu not sistemine yakından bakmaya. Uyguladığınızda kolaylığını görünce çok şaşıracaksınız.

Walter Pauk tarafından ismini verdiği Cornell Üniversitesi’nde çalışırken 1940'larda geliştirdiği bir not alma, düzenleme ve gözden geçirme sistemidir.

Hala en yaygın not tutma yöntemi olarak kullanılmaktadır.

Bu not alma yöntemini hem öğrencilik döneminde hem de iş hayatınızda rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Şunu söyleyebilirim ki normalde o kadar çok blog yazısı küçük post okuyordum ki ama kısa bir süre sonra aklımda hiçbir şey kalmıyordu. Artık not alacak zamanım yoksa önemli yazıları okumuyorum. Ayak üstü okuduklarım bana bir fayda sağlamış olmuyor.

Kısıtlı zamanı daha iyi değerlendirmek için sevdiğim beğendiğim yazılardan not çıkartıyorum.

Kendime sürekli Steve Jobs’un sözünü hatırlatıyorum. Neye evet dediğinin bir önemi yok. Önemli olan nelere hayır dediğin. Odağın sınırlı o yüzden heybene bir cümlesini bile almayacağın yazıları okuma. Okumaya değer bulduklarından da not al.

Bu kadar çok bilginin içinde eğer seçici davranmazsak kafamızın içi çöplüğe döner. Farklı görüşlerden yazı okumak önemli ancak aynı fikre ait yazıları tekrar tekrar okumak gelişiminizi engeller.

Cornell Not Tutma Tekniği Çizimi by Hatice Avcı

Not tutmaya başladığında tek sayfada tüm dersi görmenin ilk aşamada ne kadar işine yaradığını fark edeceksin. Detaylarda boğulmak yerine kendine özgü kemik yapısını çıkar.

Konuyu ana hatlarıyla anlamak o konuda derinleşmeyi kolaylaştırır.

Cornell Methods

Ben üniversiteye giderken tabletler bu kadar yaygın değildi. Şimdi üniversite okuyanlar bu konulara daha aşina olabilir. Ama şu an oldukça popüler olan “Design Thinking” gibi konularda bağlantıları kolay kurabilmek için not tutma tekniklerini iyi öğrenmek ve bol bol pratik yapmak gerekiyor.

Son zamanlarda yarım kalan “Design Thinking” kursunu bitirmeyi düşünüyorum. Onu da bitirdiğimde özetini buraya ekleyeceğim. Nasıl özet çıkardığımı ve el yazısı notlarımı buradan takip edebilirsiniz.

Acılarımı bana unutturduğu için beni okuyan ve takip ederek destek olanlara da tekrar teşekkür ederim. Paylaşmak her şeye iyi gelen bir ilaç. İyi ki var.

Akışına bırak❤️

Her hafta pazar günü saat 11.00'de beslenme ve davranış değişikliği konularında daha detaylı yazacağım ve ÜCRETSİZ şablonlar göndereceğim e-bültene sizde kayıt olabilirsiniz. Benimle bu süreci aktif bir şekilde devam ettirebilirsiniz. Bir bakmışsınız seneye yıllık hedefler yaparken egzersiz ve sağlıklı beslenmeyi halletmiş oluruz. Hadi başlayalım!

Bana www.dythaticeavci.com web sitesinden veya dyt.haticeavci Instagram hesabımdan ulaşabilirsiniz. Ücretsiz Ön Görüşme için mail atmanız yeterli.

Keyifli Okumalar!

--

--

Hatice Avcı
Türkçe Yayın

Meraklı, Okur, Yazar, Fotoğraf çeker www.dythaticeavci.com https://dythatice.substack.com / Her hafta perşembe günü buluşmak üzere.