Almanca Öğrenmek

Zeynep Cokcesur
Türkçe Yayın
Published in
3 min readMay 28, 2021

Birçoklarının korkuyla yaklaştığı bir dil Almanca. Artikelleri, şekilden şekle giren fiilleri ve çok kurallı cümle yapısı nedeniyle Almanca öğrenme isteği bazıları için sadece bir hayal olarak kalabiliyor. Peki Almancayı ben nasıl öğrendim? Üstelik sıkılmadan ve eğlenerek. Bu yazımda kullandığım bazı kaynakları paylaşarak sizlerin de yeni bir dil ve kültür tanıma fırsatı yaratmanıza yardımcı olmak istiyorum.

Photo by rashid khreiss on Unsplash

Almanca benim hayatıma üniversite tercihim doğrultusunda girdi. Bu tercihi yapmaya karar verdiğim andan itibaren insanlar tarafından Almancanın ne kadar zor ve kaba bir dil olduğunu duydum ancak ben bu tepkilere sadece gülmüştüm. Bir dil ne kadar kaba olabilirdi ki? Ama üniversitedeki ilk günümde tanıştığım kişilerin sadece hazırlık okuyup Almanca öğrenmek için üniversite tercihi yaptığını gördüğümde bana söylenenlerin doğru olabileceğini düşündüm. Tabii bu durumun sebebi sadece Almanca hakkındaki olumsuz önyargı değil aynı zamanda özel kurs ücretlerinin yüksek fiyatlarıydı. Birkaç kurs ücretine ve hazırlığı okuyup okulu terk edenlerin sayısına bakıldığında dil öğrenmek için nasıl bir çaba verildiği açıkça görülebilir.

Peki bu gerekli mi? Almanca için bir kursa gitmek şart mı?

Bence kesinlikle değil. Aslında bence bu durum hiçbir dil için şart değil. Özelliklede amacınız çok ileri seviyelere ulaşmak değil de kendinizi rahatça ifade edebileceğiniz bir seviyeye gelmekse elinizin altında çok yararlı kaynaklar mevcut.

Benim sizlere ilk önerim, Udemy gibi çeşitli online kurs platformlarından bir kursa başlamanız gerektiği. Almanca çok kuralcı bir dil. Bu kuralları ve dilin yapısını size anlatan bir hocanızın olmasını önemsiyorum. Bu noktada size bir kurs ismi vermeyeceğim çünkü ben bu ihtiyacımı üniversitedeki hocalarımla karşılamıştım ancak Udemy üzerinden yorum ve puanlara bakarak kendinize uygun kursu seçebilirsiniz.

Derslerinizi dinleyebileceğiniz güzel bir kurs bulduktan sonrası ise kursta öğrendiklerinizi dinleme, okuma ve yazma yoluyla desteklemek olacak. Burada size katkısının olacağını düşündüğüm ve kendim de birebir deneyimlediğim bazı kaynakları sıralayacağım.

  • Duolingo: Hergün 20 dakika zamanınızı ayırarak öğrenmek istediğiniz dilde pratik yapabileceğiniz güzel bir site. Puanlama sistemi ve oyun gibi hissettiren tasarımıyla hem eğlenip hem de öğrenebiliyorsunuz.
  • Lingua: Birçok farklı dilde okuma ve dinleme alıştırmalarının olduğu, bu alıştırmalar sonunda test yoluyla kendinizi ölçebileceğiniz bir internet sitesi. Ben ayrıca okuduğum metinleri kendime göre yorumlayıp benzer metinler de yazıyordum ve bunun çok faydasını gördüm.
  • Goethe-Institut Kütüphanesi: Online olarak veya kendiniz giderek üye olabileceğiniz kütüphane sayesinde birçok kitap, film ve dergiye ulaşabilirsiniz. İlk aşamada çocuk kitaplarıyla başlayıp zamanla ilgi alanınıza göre çeşitli dergileri okumaya çalışabilirsiniz.
  • Easy German Youtube kanalı: Seviyelere göre ayrılmış videolarıyla hem gramer kurallarını pekiştirebilir hem anadili Almanca olan insanları dinleyebilir hem de Almanya’da küçük bir tura çıkmış gibi hissedebilirsiniz.
Easy German
  • Deutsch lernen mit der DW Youtube kanalı: Almanca öğrenirken yaşanan en büyük sorunlardan biri de izlemek için güzel bir dizi bulmaktır. Bu kanal bu ihtiyacı büyük oranda çözüyor. Benim size önerim izledikçe seveceğiniz “Nicos Weg” dizisi ile başlamanız.
Nicos Weg
Tandem
  • Tandem: Dil öğrenmek için okuduk, dinledik, yazdık ve kuralları öğrendik. Şimdi sıra en etkili yol olan konuşmada. Bunu yapmak için önerebileceğim en iyi uygulama tandem. Burada anadili Almanca olan insanlarla tanışabilir, mesajlaşma ve görüntülü konuşma yoluyla pratikler yapabilirsiniz. Benim size önerim ilk andan itibaren bu uygulamayı kullanmanız olur. Eğer dili öğrenmek istiyorsak bunun için konuşma cesaretini göstermek zorundayız. İlk önce mesajlaşma ile başlayıp zamanla sesli diyaloglar kurabilirsiniz.

Tüm bunların yanı sıra bir dil öğrenirken ister Almanca olsun ister Arapça o dili günlük işlerinize uyarlamaya çalışmalısınız. Telefon dilini Almanca yapmak, Almanca günlük yazmak, Alman pek çok sanatçı keşfetmek yapabileceklerinizin birkaçı. Eminim siz de ilgilerinize göre çok başka şekillerde dili kullanabileceğiniz alanlar yaratabilirsiniz.

Hepimizin yeni tutkular keşfetmesi dileğiyle,

Zeynep Çokcesur

--

--

Zeynep Cokcesur
Türkçe Yayın

|Deneyim en iyi öğretmenim. Onları paylaşarak çoğaltmak için yazıyorum.| www.linkedin.com/in/zeynepcokcesur/ |