Başaramadığım Şeyler Listesi

Yılın son haftasına girmişken herkes gibi ben de 2023 yılı boyunca neler yaptığımı gözden geçirdim. Neler yaptığımı düşünürken neleri yapamadığımı da görmüş oldum.

Ferhan Kır
Türkçe Yayın
4 min readDec 28, 2023

--

Göz açıp kapatıncaya kadar geçen bir yıl gibi görünse de bu yıl aslında pek çok şey yaşadığımı biliyorum. Mucizevi şeyler olurken aynı zamanda hatırlayınca içimi cız ettiren anılar da yaşadım.

Sosyal medyada da pek çok insan 2023ün en güzel anlarını paylaştı. Bunlara bakarken “acaba bu insanların hiç canı yanmıyor mu, hiç ağlamıyorlar mı, hiç kalpleri kırılmıyor mu” diye çok düşündüm. Bunları düşünürken kendi anılarım bir cama tıklatır gibi yumruğunu tak tak vurdu.

Düşündüm; başardıklarım kadar başaramadıklarım da beni yansıtıyordu. Koyduğum hedefler, yolda giderken vazgeçtiklerim, uğrunda direttiklerim, başarıya ulaştıklarım, hatalarım, başarısızlıklarım, utançlarım… hepsi bir bütün halinde beni oluşturuyordu, bu nedenle başardığım şeyler kadar başaramadıklarımı da övgüyle sunmanın kendime olan saygım için önemli olduğunu düşündüm. İşte 7 maddede bu yıl başaramadığım şeyler listesi;

Madde 1: Tek başıma eve çıkamadım

Her gencin hayali gibi benim de yalnız yaşama hayalim vardı. Yaklaşık 4 yıldır ailemden uzakta, kendi evimde yaşasam da yanımda hep ev arkadaşlarım vardı, yalnız yaşamayı da deneyimlemek fena olmazdı diye düşünsem de şubat ayında yaşanan depremden sonra yalnız yaşama düşüncemden biraz olsun uzaklaştığımı fark ettim.

Aralık, 2023

Madde 2: Yurt dışına çıkamadım

2022 yılında yurt dışında yüksek lisansa başlama hedefi koymuştum kendime ve bunun için IELTS sınavına girmiş, pek çok üniversite, bölüm ve burs araştırmış ve 2022'nin son ayında bu hayalimi gerçekten istemediğimi fark edip vazgeçmiştim. Fakat 2023 yılında en azından seyahat amaçlı bir yurt dışına giderim diye düşünüyordum, işler hiç de kafamda tasarladığım toz pembe senaryodaki gibi gitmedi.

Aralık, 2023

Madde 3: Kendimi her zaman istediğim gibi ifade edemedim

Duygusal farkındalık ve kendini ifade etme konuları benim gelişim alanım, bunun farkındayım ve yıllardan beridir de bu konuda çok yol kat ettim. Fakat 2023'e dönüp baktığımda kendimi ve duygularımı hala tam anlamıyla ifade edemediğimi ve bu nedenle de kendimi hiç olmak istemediğim durumların içine soktuğumu görüyorum.

Temmuz, 2023

Madde 4: Kendi kurduğum işi hayal ettiğim büyüklüğe getiremedim

Kabul ediyorum, bu konuyla ilgili hedeflerim biraz uçukmuş 😄 Hayal ettiğim büyüklüğe getirebilseydim eğer bu yıl 4 farklı iş ortamına giremez ve kendimi geliştirmek için bu kadar yüksek bir motivasyona sahip olamazdım. Bazı başarısızlıklar iyi ki varlar. 💜

Mayıs, 2023

Madde 5: İple çektiğim kafa dinleme tatilini yapamadım

Bunu yapmayı gerçekten çok istiyordum yılın başlarında ama yılın sonlarına doğru açıkçası aklıma bile gelmedi bu tatili yapmak. İnsan sevdiği birini kaybedince hayattan zevk alma oranı ve isteği de bir süreliğine hatırı sayılır derecede düşüyor. Belki bilinçli belki bilinç dışında bu tatili yapmaya hazır olmadığımı görebiliyorum şimdi.

Eylül, 2023

Madde 6: Düzenli bir spor rutini oluşturamadım

Çok fazla spor geçmişi olan biri değilim, sadece bir dönem düzenli yoga yapma fırsatım olmuştu ve bana ne kadar iyi geldiğini birebir olarak deneyimleyebilmiştim. Hem mesleğim hem de deneyimlerimden yola çıkarak sporun fiziksel faydalarının yanında mental olarak da insana çok çok iyi geldiğini biliyorum. Buna rağmen spor rutini oluşturmakta oldukça başarısızdım bu yıl.

Ağustos, 2023

Madde 7: Terapiye başlayamadım

Benim için önemli konuyu en sona sakladım. Neden başlamadım bilmiyorum, bu yıl terapiye gitmek için yeterince nedenim vardı ama bir türlü o adımı atamadım. 2024 hedeflerimin ilk sırasına altın yaldızlı kalemimle bu maddeyi yazacağımı biliyorum.

Nisan, 2023

Başaramadığım şeyler listesini yazarken öncesinde uzun uzun düşünmem gerekti, neler başaramadığımı görmek için günlüğümü okudum ve o hislerimi hatırlayabilmek için galerimdeki fotoğraflardan o günlere ait olanlara baktım. Fark ettim ki neleri başaramadığımdan ziyade başardığım şeyleri görmeye çok daha meyilliyim. Eğer bu yazı başardığım şeyler listesi olsa muhtemelen liste daha uzun olurdu. Bunu yazarken “ben aslında çok başarılı bir insanım” demeye çalışmıyorum. “Neye bakarsan onu görürsün” diye bir söz vardır, bu durum aslında bunun örneği; tüm yılı değerlendirdiğimde aklıma gelen her bir anım için şükredecek bir şeyler buluyorum, bu nedenle başarısızlıklarım da bana bir başarı gibi görünüyor. Sonuç olarak, her ne yaşarsam yaşayayım yılı bitik ve tükenmiş bir halde kapatmıyorum, sanırım benim de en büyük başarım bu; şükretmek.

2023 yılını bitirirken sizler neleri başaramadınız? Yorumlarda benimle paylaşırsanız zevkle okurum! 🫶🏻

Bir sonraki yazım 2024 yılında geleceği için şimdiden herkese şükür dolu güzel bir yıl diliyorum! Sevgiyle kalın.

Bana son bir destekte bulunmak istersen bu yazıya clap atabilir ve düşüncelerini yorumda benimle paylaşabilirsin. Aynı zamanda substackte de yazıyorum, oraya da bir göz atabilirsin. Sevgilerimle,

--

--

Ferhan Kır
Türkçe Yayın

Yaşama dair farkındalıklarımı yazıyorum. Profilime hoşgeldin! Substack'te de yazıyorum: https://konubendegilim.substack.com mail: ferhankr28@gmail.com