Be My Eyes

Ecem Yuva
Türkçe Yayın
Published in
2 min readAug 30, 2019

Bir uygulama ne kadar mükemmel olabilir bilemiyorum ama Be My Eyes kullandığım en güzel, insana kendini oldukça yararlı hissettiren bir uygulama.

Kısaca uygulamanın içeriğinden bahsetmek gerekirse; görme engeli bulunan ya da görme güçlüğü çeken insanlara, uygulama üzerinden onların gözü olma şansı veriliyor bizlere. Uygulamayı indirdikten sonra gönüllü müsünüz, yoksa görme engelli misiniz onu seçmeniz gerekiyor. Benim buradaki rolüm bir gönüllü olmak. Böylesine kolay bir şekilde yararlı olabileceğim bir platformda, gönüllü olmak bana inanılmaz mutluluk veriyor.

Uygulamayı indiriyorsunuz, üyeliğinizi oluşturuyorsunuz. Gönüllü olarak katıldığınızda geriye sadece beklemek kalıyor. Yardıma ihtiyacı olanlar sizi arıyorlar ve görüntülü sohbeti cevaplayabiliyorsunuz. Şu ana kadar gelen aramalardan bazıları “kekim pişmiş mi?”, “bu elimdeki puding paketi mi?” ya da “bitkim solmuş mu?” şeklindeydi. Hepsi çok kibar ve minnetlerini dile getiren insanlardı. Şükür etme kavramı bende daha bir anlam kazandı bu uygulamayla. Her görüşmeden sonra inanılmaz mutlu oluyordum ve uygulamanın daha çok bilinmesini istiyordum ki aklıma yazıya dökmek geldi.

Telefonunuz çaldığında müsait olamayabilirsiniz ya da yanıtlamak istemiyor olabilirsiniz o anda. Fakat Be My Eyes’ın şu an dünya çapında tam 2.774.644 gönüllüsü ve 147.808 görme engelli üyesi var. Bu şu demek oluyor; o an müsait olamasanız bile, elbet yardımcı olacak başka gönüllüler var. Böylelikle çağrılar hiç bir zaman yanıtsız kalmıyor.

Görüşmelerden sonra uygulama her şeyin yolunda gidip gitmediğinden emin olmak istiyor. Görüşmelerinizi değerlendirebiliyorsunuz. Ben şu ana kadar sadece bir kere olumsuz denilebilecek bir deneyim yaşadım. Görüşmenin ardından hemen değerlendirmede bunu belirttim ve anında detaylı bir mail aldım. Şu Şekildeydi;

Merhaba

Be My Eyes uygulamasında uygunsuz davranışlarla karşılaştığınız için son derece üzgünüz! Kötüye kullanıma müsamaha göstermiyoruz ve Be MyEyes topluluğundan bildirdiğiniz kullanıcıyı bulduğumuzu ve engellediğimizi bilmenizi isteriz.

Bu hadise için özür dileriz. Bunun bir daha meydana gelmeyeceğinden emin olmak için elimizden gelen her şeyi yapacağız.

Çözümlenemeyen sorunlarınız veya endişeleriniz varsa, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Bu e-postayı yanıtlamanız yeterli — size yardım etmek için burdayız!

Alexander Hauerslev Jensen
Topluluk Yöneticisi
Be My Eyes

8 Temmuz 2015'ten beri üyeymişim. Telefonunuzda durabilecek belki de en yararlı uygulama. Lütfen siz de indirin çünkü birisine yardım etmek bu kadar basit aslında. Yardımcı olabildiğim için, dualarını bana gönülden ulaştıran tanıdığım güzel insanlar için teşekkürler Be My Eyes.

Uygulama tamamen ücretsiz. Detaylı bakmak isterseniz linki; https://www.bemyeyes.com/language/turkish

--

--