Ben Bilirim!

Cansu Kula
Türkçe Yayın
Published in
4 min readMay 1, 2024

Selamlar, 29 Nisan Pazartesi günü TV360 ekranlarında yayımlanan Ben Bilirim yarışmasında yarışmacıydım. Benim için oldukça farklı bir deneyim olan bu yarışma sürecinde yaşadıklarımı sizlere de anlatmak istiyorum. Bakalım soruları ben bilebildim mi?

Spoiler yemeden izlemek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz çünkü yazıda bol spoiler var.

Ben Bilirim

Ben Bilirim, hafta içi her akşam yayınlanan bir kelime yarışması. 4 kişi yarışıyor ve üç turdan oluşuyor. İlk tur daha çok ısınma turu niyetinde ve diğer turlara göre daha düşük puanlı 24 sorudan oluşuyor. Alfabedeki 24 harfle ilgili her bir yarışmacı sırayla bir soru seçiyor. Harfi seçen yarışmacı soruyu bilemediği takdirde diğer yarışmacılar da cevap hakkına sahip oluyor.

İkinci tur, ilk tura göre daha yüksek puanlı 20 sorudan oluşuyor ve süreç ilk turdakiyle aynı.

İkinci tur sonunda 2 yarışmacı eleniyor, en yüksek puanlı 2 yarışmacı finale kalıyor. Final turunda 5 kategoride toplam 10 soru yer alıyor ve her bir soru 200 puan değerinde. En sonunda en yüksek puana sahip yarışmacı günün birincisi oluyor.

Başvuru Sürecim

Ben Bilirim’i özellikle aile evindeyken ailecek izliyoruz. Özellikle abimin Türkçe öğretmeni olmasıyla kendimi bildim bileli bu tarz programları hep izlerdik zaten. Tabii, kitap kurdu bir Türkçe öğretmeniyle yarışmak o kadar da kolay olmuyor ama kendisi güçlü bir antrenman kaynağı olmuş benim için.

Şubat 2024’te bir gece babamla ne yapsak diye bakınırken Youtube’dan Ben Bilirim’in tekrar videolarını açmıştım ve birdenbire kendimi “Sık kitap okuyorum, kelimelerle aram fena sayılmaz, neden ben de katılmıyorum, zaten çok da zor bir yarışma değil?” derken buldum ve 21 Şubat’ta programa başvurdum. Yaklaşık bir ay sonra 27 Mart’ta da yarışmaya katıldım.

Yarışma Öncesi

Yarışmadan önceki gün çok ama çok heyecanlıydım. Daha önce hiç böyle bir yarışmaya katılmamıştım ve televizyona da çıkmamıştım. İçe dönük kişiliğimi de ekleyince yarışmadan önceki gün telefonda annemlere “Ne yaptım ben, neden başvurdum?” isyanlarındaydım. Farklılık olsun diye başvurmuştum ve çok bir beklentim yoktu, heyecandan 0 puanla eve dönmekten de çok korkuyordum.

Yarışma Günü

Yarışma sabahı, ben ve çok değerli arkadaşım Mustafa, namıdiğer Mangan, kanalın yolladığı araçla evden alındık.

Kanalda oldukça sıcak bir ortam vardı. Hiç istemediğim bir makyaj ve saç yapımı seansından sonra kahvaltı ettik, diğer yarışmacılarla tanıştık ve uzun uzun sohbet ettik. Burada da aslında yarışmacıların kaynaşması ve samimi bir ortam oluşması hedefleniyor.

Rakiplerimin hepsi yaşça benden büyük ve meslek sahibi insanlardı. Makine mühendisi Murat Bey, matematik ve fen öğretmeni Pınar Hanım ve evdeki rakibime ek bir de burada Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olan Sergen Bey.

Yarışma Süreci

Stüdyoya geçtiğimizde aslında oldukça heyecanlıydım ama butonları test etmek için ve mikrofonların takılması için yarışma başlamadan önce kısa bir prova sürecimiz oldu ve ben bu süreçte butonun başına geçtiğimde heyecanım şaşırtıcı bir şekilde uçtu gitti. Hatta tüm yarışma süresince kameraların bile varlığını unutup çok tuhaf mimiklerde bulundum.

Prova sürecinin ardından Ben Bilirim başladı.

İlk tura fena başlamamıştım ama tur ilerledikçe takıldığım sorular oldu ve ilk turu sonuncu tamamladım. Bu esnada etrafa ne kadar yansıtmamaya çalışsam da içten içe modum biraz düşmüştü. Ama ikinci turdaki sorular daha yüksek puanlıydı ve bir soru bilip öne geçebilirdim.

Öyle de oldu. İkinci turda şans biraz daha benden yanaydı ve anlam bilgisinden gelen soruları deyim yerindeyse yalayıp yuttum. Son sorulara kadar hepimizin de final şansı vardı ama özellikle Sergen Beyle ben sürekli bir liderlik yarışındaydık.

İkinci tur, benim liderliğim ve 30 puanlık avantajımla tamamlandı ve Sergen Beyle finale kaldık.

Final soruları diğer iki turdaki sorulara göre daha zor oluyor ve bu sorularda evde de çok başarılı değilim ama son soruya kadar hiç pes etmedim. Karşımda Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olan güçlü bir rakip vardı. Her yarışmanın bir kazananı var ve burada da Sergen Bey gün birincisi oldu. Kendisini “Kutlarııız”.

Yarışma performansım, evdeki performansımın ve yarışma öncesi beklentimin çok çok üzerindeydi. Bunun yanında konfor alanımın da oldukça dışında bir deneyimdi. Gün sonunda yarışma birincisi olamasam da ben kendi sürecim açısından kendimi pek çok açıdan kazanmış sayıyorum.

TV360 ve Ben Bilirim ailesine ve Alper Bey’e aile sıcaklığında bir ortam ve keyifli bir yarışma süreci sundukları için çok teşekkür ediyorum.

Yer aldığım bölümü buraya tıklayarak izleyebilirsiniz. Keyifli izlemeler.

--

--

Cansu Kula
Türkçe Yayın

Kişisel gelişim, sürdürülebilirlik, mühendislik, farkındalık https://linktr.ee/cansukula