Beni Tanımadan Tavsiye Verenler Kabilesini Komple Yok Etmek İnsan Irkına Bir Saldırı Olabilir Mi?

Dilan Bakır
Türkçe Yayın
Published in
3 min readMar 7, 2019

--

Bir Çarşamba akşamı Instagram dan aldığım bir mesaj ile başladı her şey. Aslında ara ara bu tip olaylar yaşar ve her yaşadığımda bu kabileyi yok etmek isterim.

Sadece ortak bir kaç tanıdığımız olan aslında hiç tanımadığım birisi ‘ Dilan arkadaş merhaba…’ ile başlayan bir mesaj attı ve ben de bütün samimiyetimle cevap verdim.Daha sonra bana Almanya’da ne yaptığıma dair birkaç soru sordu ve bir kaç cümlelik cevaplar verdim, karşılığında aldığım tavsiye mesajının üzerine kustum.

Eğitim durumunu bilmiyorum ama burada şöyle yap böyle yap diye yazdıklarını zaten yapmış hatta hayatımda bambaşka bir şeylere yelken açmışken birkaç dakikalığına rüzgarımı kesti.-Ki yapmamış olsam bile bu senin fikirlerinin benim hayatımda uygulanması gerektiğini göstermez benim hayatımda.-

Birbirimize sadece iki üç cümle kurmuş ve hayatlarımız hakkında hiçbir söz hakkımız yokken beni yönlendirmeye çalışıyor oluşu erkekliğinden mi yoksa o çok çalıştığına inandığı beyninden mi bilmiyorum ama karşımda o an aptal durumuna düştüğü bir gerçekti.Bu tarz şeyleri akrabalarımdan da çok görüyor bu beni bazen çok sinirlendiriyor, üzüyor bazen de umursamamaya itiyor çünkü kimse kimsenin hayatı hakkında, hisleri hakkında bilgi sahibi olmadan hatta bunu düşünmeden şöyle yap böyle yap pankartları ile yürüyor.Ben ise olayın ne olduğu hakkında bilgi sahibi olmayan esnaf gibiyim. Kocaman bir umursamazlık ile ne yapıyorsunuz bakışı atıyorum.

Evet bu Ufak örnek üzerinden bu tip olaylar hakkında düşündüğüm şeyleri paylaşmak benim boynumun borcu 😅

Evet herkese her şeyi çok iyi bilebilir, iddia edebilir. Beni rahatsız etmediğin sürece bilgilerinden faydalanır danışır fikirlerini önemserim bunu istiyorsam ama beni rahatsız ediyorsan önünde ki sınıra bakman gerekebilir. Benim hayatıma dokunmak bana tavsiye vermek isteyebilirsin ama her şeyde olduğu gibi bunda da belirli bir adap usül var. Küçük kardesime anlatircasina tane tane yazıyorum buraya,lütfen yavaş yavaş oku.

  • İlk başta o dilini eğit! Soft kibar bir dil selam verirken bile lazım emin ol.
  • Kiminle ne konuşacağına aranızda ki ilişki karar verir sen veya düşüncelerin değil.
  • İnsanlara faydalı bir birey olmak istiyorsan ilk başta kendinden başlamalısın,kendini tanı.
  • Unutmaman gereken bir şey daha var ne acıların ne kafanda ki bilgi yığının ne de düşüncelerin kimseden üstün değil.Bunları kullanarak insan aşağılayıp sonra ben çok faydalı bir bireyim diyerek ortalarda gezmek mmmm hiç hoş değil gibi..
  • Veee bir insanın hayatına dokunmak ya da ona tavsiye vermek istersen o insanı tanı. Neler yapmış nerede duruyor gör.
  • Ve tabii onay! Her şeyde olduğu gibi karşıda ki senden tavsiye istiyor mu bunu fark et.

Bu liste uzar gider çünkü sağlıklı ilişki kurmak kolay değil. Sağlıklı ilişki kurmak adına bir sürü sağlıksız ilişkiler yaşamak olası.Böyle artistlik kastığıma bakma benim de bir sürü sağlıksız iletişimim var insanlarla 😅

Kinle başlayan yazı daha düzgün bir yazıya dönüştü sanırım ama emin ol o mesajları okusam tekrar kin dolar yüreğim.

Yazıda iletişim ve ilişkiyi aynı anlamda kullandım çünkü eminim sende sağlıklı ilişkinin sağlıklı iletişim olduğuna inanıyorsun😊

Sağlıklı ilişkiler diliyorum..

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--