Bilgi Arayışı Podcast — Modern Yaşam

Fatih Başar Kutlu
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJan 25, 2022

--

2021 yılının mayıs ayı ile birlikte başladığım felsefe ve özellikle Stoacılık temelli içerik üretim serüvenime Spotify, Anchor ve Apple Podcast üzerinden yayınlanan podcast serimle devam etmekteyim: Bilgi Arayışı

Çağlar değiştikçe kültürler de değişmekte ve tabiri caizse sosyal bir evrime tabi olmaktadır. Nitekim, özellikle teknolojinin gelişmesiyle geldiğimiz noktada neredeyse günden güne kültürel farklılıklarla karşılaşmak mümkün hale gelmiştir.

Özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren sürekli yükselen bir tüketim kültürünün içinde bulunduğumuzu söylersek, yanılmış olmayız. Tüketim kültürü, alışkanlıklarımızı ve zaman yönetimimizi temelden değiştirdi.

Bununla birlikte eğilimlerimizi de uzun vadeli ve kalıcı etkilere sahip başarı ve isteklerden; kısa sürede elde edilebilen ve nispeten daha çabuk sona erenlere yönelttiğini söyleyebiliriz.

Bölüm 6: Modern Yaşam

Kullan-at temelli tüketim kültürü sebebiyle zihnimiz aslında oldukça yıpranmakta. Çoğu zaman bir şeyler yetiştirme ve bir yerlere yetişme kaygımız, artık yaptıklarımızı alışkanlıklarımıza temellendirmeye ve bizleri düşünmemeye yönlendirmekte.

Zaman içerisinde düşünmemek bir yaşam biçimi olarak hayatımızın tümüne etki ettiğinde ise, aslında yaşadığımızın bir önemi de kalmamakta. Bu sebepten anksiyete bozukluğu, uyku problemleri ve bazen de sosyal sorunlar olarak modern yaşama uyumsuz kalmanın etkilerini kendi üzerimizde görebiliriz.

Tüketim kültürünün üzerimizdeki etkilerine ve bunun nasıl üstesinden gelebileceğimize açıklık getirmeye çalıştığım bölümümüz, toplamda 16 dakika 40 saniye uzunluğundadır.

Umarım beğenerek dinleyeceğiniz bir bölüm çıkarabilmişizdir. Şimdiden destekleyen herkese, tekrardan çok teşekkür ediyorum.

Hem Medium yazılarım hem de podcast serimiz ile ilgili öneri, soru ve düşüncelerinizi instagram veya LinkedIN hesabım üzerinden iletmenizi bekliyorum!

Gündelik Yaşam ve Felsefe

20 stories

--

--

Fatih Başar Kutlu
Türkçe Yayın

I'm %99. [MSc in IR, UniMi] | — |PS: I’m using my friends Paypal Account for tips. Thanks for you attention and support! ^^ | — |