Bir Python’cunun Hikayesi? — Kelebek Etkisi

Volkan Taşcı
Türkçe Yayın
Published in
2 min readApr 14, 2018

Henüz lise yıllarımda bir robot yarışmasıyla başladı her şey. Mikroişlemci programlama dersimiz vardı, C dilinin yapısını öğreniyorduk. Bu sayede programlama ile tanışmış oldum.

Temel C bilgisi ile bir çizgi izleyen robot yapmış ve robot yarışmasından birincilikle ayrılmıştım. Bununla pek övünmem çünkü bu benim başarımdan çok diğer öğrencilerin başarısızlığıydı. Robotum oldukça da yavaştı oysa.

Sonraları çok da hevesli değildim programcılığa. Ne yazılıma ne de Linux’ a bir ilgim yoktu. Ama bilgisayarımın virüslerden geçilmediği bir gün arkadaşım Serhat, Linux diye bir şey varmış ve hiç virüs yokmuş, gibi bir şey söylemişti. Bilgisayarımın kasıntılarından usandığım için eve geldiğimde Linux konusunu İnternette arattım ve pek çok kaynakla karşılaştım. Başladım okumaya. Gittikçe dikkatimi çekmeye başlamıştı. O zamana dek tek işletim sistemi olarak Windows’u biliyordum. Meğer Linux dağıtımları varmış ve o kadar çok dağıtım var ki! Hem de hepsi ücretsiz! Windows’un şişkin fiyatına karşılık hiçbir ücret talep etmeden çok güvenlikli ve esnek bir işletim sistemi. Hemen en popüler bir dağıtımı seçtim, (Ubuntu) indirdim ve nasıl format atıldığını öğrenip bilgisayarımı Ubuntu işletim sistemine çevirdim. Bilgisayarımın en az 10 kat hızlandığını söyleyebilirim.

Kendi içinde yine pek çok ücretsiz programla birlikte gelen Linux dağıtımları özgür yazılımın bir numaralı destekçileri. Özgür yazılım felsefesine başka bir yazımda değinirim.

Linux sistemlerin terminal denilen, o filmlerde bilgisayar korsanlarının kullandığı siyah ekranı öğrendim. Pek çok işi grafiksel ortamda yapmaktan daha hızlı yapabiliyordum.

Öğrendiklerimi paylaşmak istedim ve hemen bir YouTube hesabı açtım. Temel Linux Terminal Komutları eğitimi verdim. (Şuan ki videolar güncellenmiş, yeni halleri) Ardından bir izleyicim “Linux üzerinde Python süper olurdu.” şeklinde yorum yaptı. Ve işte her şeyi o izleyiciye borçluyum.

Yorumu ilk gördüğümde “Bu Python ne ola ki?” dedim. Araştırmaya başladım ve bazı bilgilere ulaştım. Öğrendim ki Linux sistemler Python programlama dili yüklü olarak geliyormuş. Evet, Python bir programlama diliymiş hem de giderek popülerleşen bir dil. O zamanlar kaynaklar daha sınırlıydı ama öğrenmeyi başardım ve YouTube üzerinde “Linux Üzerinde Python” diye dersler vermeye başladım. Giderek ben de tanındım. Aradan epey zaman geçti, ben giderek uzmanlaştım, epey kaynak ürettim.

Şimdilerde ise Udemy’ de eğitimler vermekteyim. Bugün yeni bir eğitimim daha yayınlandı: Komple Uygulamalı-Nesne Yönelimli Programlama Eğitimi.

YouTube’ de bir izleyicinin yorumunun beni nerelere götürdüğünü bilseniz şaşarsınız. O izleyicimin yorumu sayesinde ben bugünlere gelip, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Yazılım Mühendisliği öğrencilerine ders vermek için davet edildim. Eğitimi gerçekleştirdim. Sanırım bir yorumun bunlara sebep olmasına kelebek etkisi deniyor.

Podcast| Youtube | Slack | Facebook | Twitter | Instagram | Kodcular

--

--