Bizi Bekleyen Tehlike

Berkan Şaşmaz
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJul 8, 2017

Google ve en az onun kadar büyük şirketlerin geliştirdiği teknolojileri hepimiz duymuşuzdur.

Yapay Zekâ, nesnelerin interneti, insansız hava araçları, insan taşıyan dronelar gibi hayatımızı kolaylaştıran ve güzelleştiren teknolojiler mevcut. Google gibi firmaların yeni bir ürün geliştirdiği haberini aldığımızda içimizden çok güzel ve nasıl olacak gibi sorularla hayal dünyasına dalarız ama hiç o projenin hatalarını düşündüğümüz olmadı.

Bilinçaltından olsa gerek büyük, kurumsal, dünyaya yön veren, herkesin çalışmak istediği bir şirket nasıl hata yapar ki diyebilirsiniz lakin bir yıl öncesine kadar herkes gibi bende insan taşıyan drone haberini duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Evinizin önünde arabanız yerine bir drone düşünün araba gibi her ihtiyacınızı karşılıyor ama uçarak gidiyor kulağa müthiş geliyor değil mi.
Peki insanların güvenliği ne olacak havadayken arıza yapma yada bataryasının bitmesi gibi bir şey söz konusu olamaz. Sizce günümüz teknolojisi ile bu mümkün mü?

Slikon vadisi

Peki, tüm bunları geçtim bu projenin hayalini kurarken sadece biz vardık şimdi şöyle düşünelim her gün gördüğünüz arabaların havada olduğunu düşünün gökyüzünü görebiliyor musunuz?

Bu fikirlerim aslında Elon Musk’ ın TED’ deki konuşmasını dinleyince değişti diyebilirim. Elon Musk yer altında giden arabalar fikrini beyan etmeden önce niye böyle düşünemedim diye kendime kızdım. Aslında uçan arabalar fikrini ilk olarak bir arkadaşım söylese can güvenliğimiz ne olacak derdim lakin bu fikri Google gibi büyük şirketlerden duyduğum için oluşabilecek sorunları düşünmedim. Olursa nasıl olur böyle bir şeyden insanlar nasıl etkilenir diye bakmadım. Onun yerine drone’un içinde olmayı hayal ettim.

Bu yazıyı yazma amacım hem kendime ders olması açısından hem de diğer insanlara Google gibi firmaların da hata yapma olasılıklarının olduğunu ve bu hatanın insan sağlığını ciddi derecede etkileyebilecek hatalar olduğunu gösterme isteğimdir. Sizlerin de bu konu hakkında görüşlerinizi bekliyorum.

Podcast| Youtube | Slack | Facebook | Twitter | Instagram | Kodcular

--

--