Koronavirüsün Hayatımıza Kattığı İyi Şeyler?

Caner Babataş
Türkçe Yayın
Published in
2 min readApr 10, 2020

Karantinaya erken başlayanlardanım. 30 gündür iki defa market alışverişine çıktım. Evet sosyal ortamımı, dolaşmayı, doğayı, özgür olmayı çok özlüyorum. Ama oturup düşününce bu karantinanın ve sevdiklerimin kaybının ne kadar acı olacağını düşünmemin bana yararları da oldu neler mi ?

Sevdiğim insanlarla ailemle daha fazla vakit geçirmek

Ailemle yaşıyorum ama bazı akşam yemeklerini beraber yemek haricinde ne kadar vakit geçiriyordum ki ? Çok değil belli başlı bazı sorunlarımızı konuşmak dışında pek de konuşmuyorduk. Bu 30 günlük sürecin ilk başlarında biraz zorlansak da iletişimimizi güçlendirdiğini ve beraber vakit geçirmenin ne denli değerli olduğunu gösterdiğini düşünüyorum. Beraber dizi izliyoruz, kitap okuyoruz, oyunlar yaratıyoruz, bir birimizi teselli ediyoruz.

Yalnız kalmaya alışmak

Bazı insanlara çok özenirdim. Tek başlarına dışarı çıkmak dolaşmak veya evde günlerce oturmak benim için imkânsız şeylerdi. Ancak şuan değil tek başıma vakit geçirebiliyorum. Dahada önemlisi vaktimi daha değerli kullanabiliyorum.

Daha fazla Empati kurmak

Bu süreçte evde kalmak zorunda olan ancak tek başına yaşayan yaşlılardan tutun, sokağa çıkma yasağı olduğu için çalışmaya gidemeyen ufak tartıcı çocuğun yerine de kendimi koymaya çalıştım. En en önemlisi canımızın bu kadar değerli olduğun farkına vardıktan sonra sağlık çalışanlarının nasıl bir cesarete sahip olduğunun farkına vardım.

Müziğim ve planlarım

Uzun süredir gitar çalıyorum. Pek kendisine vakit ayırdığımı söyleyemem ama ara ara elime alıp bir şeyler çalıyordum. Artık bir youtube kanalım var. Boş zamanlarımda böyle bir şeyle uğraşarak vakit geçirmek istedim. Bence başarılı da oldu aralıksız olarak 220 saat izlenmişim 1 ay içinde. Gitar ve vokal tekniklerine daha ağırlık verdim ve günümün 3 saatini buna ayırıyorum.

Bu süreci olabildiğinde pozitife çevirmek bizim elimizde karalar bağlayıp haberlerin, yalan bilgilerin ve korkunun kölesi olmaktansa vaktimizi iyi değerlendirelim…

Caner Babataş

05.04.2020

--

--

Caner Babataş
Türkçe Yayın

Halkla ilişkiler, Pazarlama, Reklam ve Anime - Manga hakkındaki yazılarımı http://www.canerbabatas.net den takip edebilirsiniz.