#Coronadays1

Kübra Gerdan
Published in
2 min readMar 20, 2020

--

Çok çok uzun bir aradan sonra kalemi tekrar elime almış bulunmaktayım. Kalem diyorum, evet ben de eski usül yazmayı sevenlerdenim. Bu arada yazı yazmamaktan parmak kaslarım zayıflamış, şimdiden harfler kağıt üzerinde dans etmeye başladılar bile.

Konumuz malum. Neredeyse bütün dünyayı çok hızlı bir şekilde etkisi altına alan Koronavirüsü. Konuyla alakalı olarak bazı ‘kötü’ şeyleri ne kadar görmezden geldiğimizi, çok uzun zamandır bana dokunmayan yılan bin yaşasıncı yaklaşım tarzımızı, dünyada şükretmemiz gereken onca güzelliğe rağmen aşırı doyumsuz olduğumuzu ve öyle davrandığımızı söylemeyeceğim. Bunlarla ilgili çok güzel -pardon güzel iyi bi seçim olmadı- çok iyi tespitleri olan insanlar konuştu ve yazdılar. Bu yazılarda belki de en çok içimi acıtanı ailesini savaşta kaybetmiş yetim bir çocuğun ‘ölmeden önce sizi Allah’a şikayet edeceğim!’ yakarışıydı. Hiç bir zaman, ya da neyse çok abartmayayım, genellikle yaşanan olaylar karşısında ‘oh olsuncu’ değilimdir. ‘Onu da hak etmiş işte’ tarzı yaklaşımda bulunmayı sevmem. Fakat ve lakin bu virüsün neredeyse bütün dünyada aynı anda ortaya çıkması, insanlara aynı hisleri -korku, endişe, panik ve dahası- hissettirmesi çok olağanüstü geliyor. İlk defa uzaktan bakıp vah vah, tüh tüh diyemiyoruz. Her birimiz benzer duyguları yaşıyoruz. Diğer bir şey de yine ve yeniden, bu durumda dahî 1'den 100'e kadar, hatta 1000'e kadar şükür sebebimiz olduğunu görüyoruz. İnşallah bu zor zamanları ayrı ayrı olsak da; hep birlikte, umutla ve sağlıkla aşarız.

Gelelim şimdi asıl konuya. Son 9 gündür kimseyle görüşmeyen ve sadece 1 kez market alışverişi yapan, hava sıcaklığı uygunsa -ki genelde değil- çocuklarla göl kenarına giden ya da bahçeye inen biri olarak yemek yapmaya, daha çok yemeye ve buzluk doldurma çalışmaları yapmaya merak saldım. Çocuklarla aktivitelerimizi saymıyorum, onlar başka bir yazının konusu olur, bir o kadar uzun anlayacağınız. Merak saldığım şeyler her ne kadar yemekle alakalı olsa da pek doyurucu değiller ve birkaç güzel şey yapmak istedim. Bunlardan birisi de buraya günlük olarak içerik girmek. Bakalım ne kadar başarılı olacağım.

Sağlıcakla.

--

--