Dünyanın Tavuk Dönercisi

Asil Terzi
2 min readDec 2, 2017

--

Uzun soluklu bir yazı dizisi yazmaya karar versem de takipçi statüsünden bir kaç kişi haricinde kimsenin okumaya yeltenmeyeceğini bildiğimden, bir istatistik olarak var olan sosyal medya arkadaşlarıma video içerikler paylaşmaya özen gösteriyorum. Bazen de buralarda sizlerle aynılarının metinlerini.

Onlara istatistik dedim çünkü ciddi anlamda 2016 sosyal medya kullanım istatistiklerine harfiyen uyuyorlar. Bizim kullanıcıların %70'inden fazlası post metinlerini okumaktansa videolu içerikleri tercih ediyor. 2017'de de bu istatistiklerde başı ve çekeceklerine eminim. Maksat istatistik olsun.

Neden istatistiğe bu kadar taktım bilmiyorum ama takip ettiğim girişim grubunda etkileşime katılan üyelerin hemen hemen tümü ‘çığır açacak bir proje’si olduğunu iddia ediyor. Üstelik bunların hepsi internet ve yüksek teknoloji alanından projeler. Ancak 2014 yılı istatistiklerinde, Avrupa’nın tümünde teknoloji yatırımları oranı 15 milyar dolar gibi bir rakamda seyrediyor. Türkiye’de ise bu rakam 1.4 milyon dolar seviyesinde.

Bakın, 1.4 milyon dolar diyorum. Spor kulüpleri bir oyuncu getirdiğinde en az 50 milyon dolar ödüyor. (Adamın bakana rüşveti bile 50 milyon Euro gerisini siz düşünün) İşte insan bu yüzden takılıyor istatistiklere. Bu teknoloji projelerine bakarak doğal olarak soruyoruz; "Bizden Elon Musk çıkar mı?" Yahu çıkmasın bence. Teknoloji yatırımcılarının birbirinin önüne koştuğu bir lokasyonda değiliz işte.

Biraz, ne olduğumuzu fark etmemiz gerekmiyor mu artık?

İşte karşınızda Nusret! Derken bile gülesi geliyor insanın ama bu da yadsınamaz bir gerçek. Teknolojidense, pişmiş et ve ultra lüks ev sektörüne yatırım yapmayı daha karlı bulan iş adamlarının ülkesinde tek Elon Musk, Nusret olabilir sadece.

Bu nedenle ülkemiz için gelişmekte olan değil gelişmeye niyeti olmayan ülkeler arasında geyiği yapıyoruz. İş adamları da ülkemizdeki iktidar sahipleri de gelişmenin tek karlı modeli olarak Soslu Suriye Döneri’ni görüyor olmalı. Yoksa bir sokakta dört farklı tavuk dönerci görmemizin ve KOSGEB’in bu projelere yatırımının mantıklı bir açıklaması olamaz.

Ben bu ülkenin dünyanın tavuk dönercisi olduğunu çoktan kabul ettim. Şimdi bu dükkanda karnımı doyurdum, iki sokak ötedeki teknoloji marketleri gezmeye gidiyorum…

--

--

Asil Terzi

Dijital Dünya’ya dair içerik sunucu. Eski ajans hayvanı. Teknoloji paydaşı. Blockchain ve Data ilgilisi. Sinema seyircisi. Kahve içicisi…